Stacja, która znajduje się u zbiegu ul. Świętokrzyskiej i Nowy Świat ma cztery wejścia. Trzy z nich prowadzą na powierzchnię ulicy Świętokrzyskiej (dwa w kierunku Nowego Światu, jedno w kierunku Czackiego).
Jest też czwarte, zlokalizowane w ul. Kubusia Puchatka. - To największe i jedyne podwójne zejście do tej stacji, umożliwiające podróżnym przejście na obie strony ul. Kubusia Puchatka. Pozostałe wyjścia mają charakter tradycyjny, pojedynczy - czytamy na stronie AGP Metro, wykonawcy centralnego odcinka podziemnej kolejki.
Na razie wszystkie wejścia do stacji zostały ukończone w części podziemnej. Później konstrukcje będą wyprowadzana ponad teren, a na końcu pojawi się zadaszenia.
Budowa stacji Nowy Świat-Uniwersytet
Pod powierzchnią ulicy
Na całej wysokości czterokondygnacyjnej stacji Nowy Świat – Uniwersytet wykonano już szyby windowe i klatki schodowe. Budowniczym pozostało jedynie wykończyć szyby na poziomie peronów, które wykonane zostaną już po przejściu przez stację tarcz TBM.
W obrębie całej stacji wykonano również specjalne ściany boczne dla schodów ruchomych, które w przyszłości poprowadzą pasażerów z poziomu -1 na poziom -2.
Na poziomie - 1, gdzie przewidziano przestrzeń handlową, wykonano już prawie wszystkie słupy podtrzymujące strop.
Budowa stacji Nowy Świat-Uniwersytet
Tak wyglądały prace na stacji Nowy Świat-Uniwersytet:
Stacja Nowy Świat
bf/par
Źródło zdjęcia głównego: AGP Metro