Do połowy ubiegłego roku warszawiacy i przyjezdni podróżowali SKM na trzech trasach. W czerwcu pojawiło się nowe połączenie z lotniskiem im. F. Chopina. Choć kursy na Okęcie nie cieszyły się dużą popularnością z linii korzystali chętnie pracownicy biur w okolicy przystanku Służewiec.
Skromne początki
Pozwoliło to zwiększyć liczbę pasażerów kolejki pięciokrotnie - w 2006 roku odnotowano 3,67 mln pasażerów. Początki były skromne, bo jeżdżono wyłącznie na trasie Warszawa Zachodnia – Warszawa Falenica. We wrześniu 2005 roku na stacji Warszawa Centralna uroczyście przekazano nowoczesne pojazdy Newagu 14 WE, ale linię obsługiwały też wysłużone składy. Dzisiaj SKM dysponuje 29 pociągami nowego typu w czerwonych barwach.
Próbowali już w latach 30.
Pierwsze próby stworzenia SKM w Warszawie miały miejsce już w latach 30. minionego wieku w związku z częściową elektryfikacją węzła i wprowadzania kursów podmiejskich.
b/ec
Źródło zdjęcia głównego: SKM