- Wnioskujemy, że Metro Warszawskie wyraża chęć powrotu do rozmów. Chcemy wyjaśnić przyczynę nadmiernego zużycia kół w inspiro – poinformowała firma Siemens. To odpowiedź producenta pociągów, na poniedziałkowe zarzuty metra, że pociągi są źle zaprojektowane i przez to za bardzo zużywają tory.
Niemal 24 godziny firma Siemens, producent pociągów inspiro, czekał z komentarzem na doniesienia metra dotyczące fabrycznej wady tych składów. - W nawiązaniu do otrzymanych informacji wnioskujemy, że Metro Warszawskie wyraża chęć powrotu do rozmów w odniesieniu do sytuacji naruszających standardowe funkcjonowanie systemu metra. Dotyczy to zwłaszcza uruchomionej w marcu drugiej linii metra. Zjawisko nadmiernego zużycia kół zostało stwierdzone w pojazdach obsługujących tę linię - poinformował Maciej Tomaszewski z biura prasowego Siemens.
Niemiecki koncern jest zdeterminowany, by wyjaśnić rzeczywiste przyczyny nadmiernego zużycia kół wspólnie z Metrem Warszawskim. - Dlatego zwróciliśmy się do niezawisłego sądu o wyznaczenie niezależnego eksperta, który pomoże określić faktyczne przyczyny zjawiska. Ekspertyza ta będzie przedstawiona podczas posiedzenia Sądu Rejonowego dla Warszawy Śródmieścia w piątek 25 września – dodał Tomaszewski.
Inspiro niszczą tory
w poniedziałek Metro Warszawskie poinformowało, że pociągi inspiro nadmiernie zużywają torowisko na I i II linii metra. Miejska spółka ocenia, że także koła w nowoczesnych pojazdach Siemensa zużywają się zbyt szybko.
Metro chciałoby, żeby producent naprawił pociągi. Siemens nie zgadza się z zarzutami miejskiej spółki i chce wyjaśnić sprawę w sądzie.
Problem z Inspiro
jb/sk
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl