"Na początku grudnia wydane zostało pozwolenie na budowę kładki, dziś po obu stronach Wisły widać już pierwsze filary na których oprą się rampy zjazdowe. Trwa również produkcja stalowych elementów kładki, które będą przymocowane do mostu" – informuje Zarząd Dróg miejskich.
Pod przeprawą znajdą się dwie kładki - po północnej i południowej stronie.
Połączona ze ścieżkami i drogami
Na lewym brzegu kładki zostaną połączone ze ścieżkami na Cyplu Czerniakowskim, a na prawym - z drogą rowerową wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego. Ale na tym nie koniec.
Jak informuje ZDM, powstanie także dodatkowa kładka pozwalająca przejechać nad Wałem Miedzeszyńskim (po północnej stronie węzła), która połączy się z drogą dla rowerów wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych.
Drogowcy zachowają też rezerwę pod rampę, dzięki której będzie można dostać się na plażę i ścieżkę rekreacyjną po praskiej stronie.
Kładki pod mostem będą miały szerokość 3,4 m. Cała trasa będzie miała własne oświetlenie. Inwestycja jest realizowana w trybie "projektuj i buduj" przez firmę WPM "Mosty".
Budowa ma się zakończyć w lipcu 2017 r.
TAK WYGLĄDA WYREMONTOWANA KŁADKA ŻERAŃSKA:
Kładka Żerańska
ran/pm
Źródło zdjęcia głównego: Urząd Miasta