Jak informuje PKP PLK, końcowe prace widać na przystankach Warszawa Koło, Warszawa Młynów, Warszawa Wola i na ósmym peronie stacji Warszawa Zachodnia.
Wykonawca montuje oświetlenie, nagłośnienie, monitoring oraz ławki i tablice informacyjne. "Na wiaduktach nad Obozową, Górczewską, Wolską i Kasprzaka oraz między przystankami ułożone zostały nowe tory. Rozwieszona jest sieć trakcyjna. Wykonawca deklaruje, że prace zostaną zakończone do połowy sierpnia. Następnie rozpoczną się odbiory nowej infrastruktury" - informują kolejarze.
Ważne testy
W niedzielę z kolei testy obciążeniowe przejdą nowe wiadukty, na które wjedzie ponad stutonowa lokomotywa. Podczas sprawdzianu specjalna aparatura dokładnie zmierzy i sprawdzi parametry obiektów.
"Potwierdzone muszą być założenia, że spełnione są wszystkie wymagania techniczne między innymi. do szybszych przejazdów i cięższych składów. Po zakończeniu próbnych obciążeń statycznych planowane są przejazdy pociągów z różną prędkością. Mierzone będą wszystkie niezbędne parametry linii kolejowej. Na linii kolejowej pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 80 km/h" – tłumaczą PLK.
Równocześnie trwa projektowanie nowego przystanku Warszawa Powązki. Budowa rozpocznie się na początku 2019 roku. Oprócz nowego peronu dostosowanego dla osób o ograniczonej mobilności, PLK wybudują także kładkę dla pieszych, łączącą Wolę i Żoliborz.
Oprócz stacji Powązki powstanie też jeszcze jeden nowy przystanek: Koło. "Budowa nowego węzła przesiadkowego Warszawa Młynów zwiększy możliwości komunikacyjne w stolicy - pasażerowie swobodnie przesiądą się z pociągu do metra przy ulicy Górczewskiej. Linia obwodowa będzie pełniła ważną rolę podczas przebudowy linii średnicowej. Wówczas pojadą nią pociągi dalekobieżne"– czytamy w komunikacie kolejarzy.
kz/pm