Trójwymiarowy mural nieistniejącego już zrzeszenia PolDrob od lat 70. ubiegłego wieku zdobił ścianę szczytową kamienicy przy Grochowskiej 215. Latem ubiegłego roku w skutek ocieplenia budynku został usunięty. Fundacja Vlepvnet, wraz z inicjatywą Bliżejkonsumenta zabiegają o rekonstrukcję reklamy.
Dwumetrowe jajo
Praca popularnie zwana "jajem" była prawdopodobnie jedyną nie tylko w Warszawie, lecz także wcałym kraju reklamą o charakterze przestrzennym. W jej centralnym punkcie była umieszczona wypukła, licząca ponad dwa metry wysokości konstrukcja jaja. Sprawiało to, że mural przez dziesięciolecia był punktem nadającym charakter dzielnicy. Ale był też swego rodzaju dziełem sztuki, bo dawne murale reklamowe miały ciekawe wzornictwo
Ocalona skorupa
Do tego, by jajo wróciło, potrzeba dużo dobrej woli i akceptacji mieszkańców. Właśnie dlatego od piątku do niedzieli organizatorzy akcji "Co ma jajo do wiatraka" będą zbierać głosy poparcia. Wieczorami, od godz. 20 do 24 na kamienicy przy ul. Grochowskiej 215 będzie wyświetlana z rzutnika wizualizacja reklamy. Każdy kto pojawi się obok kamienicy i złoży swój podpis na ocalonej z remontu łupinie jajka dostanie...prawdziwą połówkę jajka na twardo.
Więcej o starych muralach reklamowych możesz przeczytać na stronie Bliżejkonsumenta.pl
mjc