Prace trwają na nieoddanym, ale gotowym odcinku trasy między ul. Połczyńską a węzełem Konotopa. Rozbierany jest nasyp wzdłuż głównej jezdni w stronę wjazdu z miasta. Dlaczego?
- Wykonawca zaproponował inne rozwiązanie przyłączenia autostrady A2 z trasą S8- wyjaśnia w rozmowie z tvnwarszawa.pl Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autstrad. - Chodzi o wydłużenie prawoskrętu- dodaje.
To nie wszystkie prace
Jak podaje "ŻW" to nie jedyne prace na trasie S8. Na nowo wybudowanym odcinku między ul. Powązkowską, a Konotopą wciąż trwają poprawki gwarancyjne. Wszystko przez niedoróbki: pęknięcia w asfalcie, nierówności, wybrzuszenia. - Gwarancyjne przeglądy i naprawy wciąż trwają - mówi "ŻW" dyr. kontraktu, Włodzimierz Bliski. Jak dodaje, prace prowadzone są nocą, tak aby nie paraliżować ruchu.
Najdroższa w Polsce
Trasa S8 to najdroższa drogowa inwestycja w Polsce. 10 km trasy ekspresowej S8 kosztowało ponad dwa miliardy złotych. Dla porównania za prawie 10 razy dłuższą autostradę A2 z Warszawy do Łodzi zapłacić trzeba jedynie miliard złotych więcej.
W sierpniu przeprowadzone zostały kolejne badania laboratoryjne, mające na celu zbadanie zawartości "asfaltu w asfalcie". Jak poinformowała ŻW Urszula Nelken - niewykluczone, że będą kolejne naprawy nawierzchni na koszt wykonawcy.
Rozbierają (fragment) S8
su//par