Dachowanie i wycinanie kierowcy samochodu za pomocą ciężkiego sprzętu hydraulicznego na ul. Bagatela w Warszawie. - Samochód wyrzuciło w powietrze na kilka metrów w górę - relacjonował reporter tvnwarszawa.pl. Na szczęście, to nie kolejny wypadek w centrum miasta, a pokaz w ramach akcji Zarządu Dróg Miejskich "3 Kolory". Kampania właśnie dobiega końca.
Specjalny pokaz przed Kancelarią Premiera RP drogowcy przygotowali z okazji Światowego Dnia Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych.
- Zaaranżowany wypadek zrobił na mnie duże wrażenie. Był przygotowany naprawdę w efektowny sposób. Kierowca stracił panowanie nad pojazdem, wpadł w poślizg i dachował - opisywał Mateusz Szmelter, reporter tvnwarszawa.pl.
Jak zaznacza, pokaz bardzo realistycznie odzwierciedlił zdarzenia, jakie codziennie relacjonujemy dla was na tvnwarszawa.pl. - Na miejscu pojawiły się służby, kierowca został wycięty przez strażaków i oddany pod opiekę pogotowia - dodał.
Tak wyglądały przygotowania do pokazu:
Przygotowania do pokazu
Przygotowania do pokazu
Razem dla bezpieczeństwa
Kampania „3 Kolory” to czwarty projekt ZDM w ramach działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego, zaplanowanych na lata 2011-2020. - Tym razem poruszaliśmy kwestię znaczenia kolorów sygnalizacji świetlnej, skupiając się na kwestii zatrzymania pojazdu przed sygnalizatorem i próbie wyeliminowania pojęć „wczesne żółte”, „późne pomarańczowe” czy „różowe” - przekazywali organizatorzy akcji.
Brytyjski ambasador Robin Barnett objął kampanię patronatem honorowym. Podjął się roli gospodarza „Debaty 3 Kolory”, gdzie wśród prelegentów wystąpiła Suzette Davenport (krajowy konsultant ds. BRD w Wielkiej Brytanii) oraz Honor Byford, szefowa największej organizacji społecznej zajmującej się bezpieczeństwem drogowym na wyspach.
W ramach akcji odbył się też piknik, „I Warszawski Tydzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego”.
Kampania "Trzy Kolory"
kś