Pociągi wrócą do Zegrza - deklaruje ZTM. Władze zarządu wraz z przedstawicielami PKP i mazowieckimi samorządowcami podpisali list intencyjny w sprawie rewitalizacji linii kolejowej nr 28 na odcinku Wieliszew - Zegrze Południowe. Podróż koleją z Dworca Gdańskiego nad popularne kąpielisko ma trwać ok. 40 minut.
To dobra wiadomość dla mieszkańców północnej części aglomeracji warszawskiej - podkreśla Zarząd Transportu Miejskiego. Dzięki podpisaniu listu intencyjnego zaniedbana trasa kolejowa z Wieliszewa do Zegrza ma szansę się zmienić. Na blisko 4-kilometrowym odcinku zmodernizowane zostanie torowisko, linia zostanie również ponownie zelektryfikowana i wyposażona w urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Nowy dworzec i parking P+R
Ożyje także stacja w Zegrzu Południowym. W planach jest odtworzenia rozebranego budynku dworca z lat. 70.
- Wraz z dworcem autobusowym i parkingiem Parkuj i Jedź stacja stanie się ważnym centrum przesiadkowym dla mieszkańców Zegrza Północnego, Serocka czy Pułtuska. Zbudowany zostanie także nowy przystanek przy przecięciu linii kolejowej z ul. Modlińską w Wieliszewie. Służył on będzie mieszkańcom osiedla, które ma być wybudowane w pobliżu oraz wypoczywającym na południowym brzegu Jeziora Zegrzyńskiego - zapowiada ZTM.
Inwestycja ma zostać zrealizowana do 2020 roku. Rewitalizacja trasy ucieszy z pewnością także warszawiaków, którzy upalne dni lubią spędzać nad największym podwarszawskim kąpieliskiem. Dojazd pociągiem ze stacji Dworzec Gdański do stacji Zegrze ma zająć ok. 40 minut. Jak informuje ZTM, w przyszłości planowane jest uruchomienie połączeń, które z Zegrza prowadzić będą przez Warszawę Zachodnią i Służewiec aż do Piaseczna.
Trasa z ponad 100-letnią historią
Linia kolejowa do Zegrza została otwarta w 1897 roku. Stanowi ona odgałęzienie o długości 3,7 km od linii Legionowo – Tłuszcz. Kiedyś tętniła ona życiem, co weekend tłumy warszawiaków jeździły nią nad Zalew Zegrzyński. Z upływem lat zaczęło się to jednak zmieniać, mieszkańcy coraz częściej wybierali samochody i komunikację autobusową. Z powodu coraz mniejszej liczby pasażerów i złego stanu infrastruktury kolejowej w 1994 roku kolej do Zegrza została zawieszona, sieć trakcyjną zdemontowano, a tory zaczęły zarastać krzakami.
jk/sk