Informację o fałszywych pracownikach RWE przekazują sobie od paru dni mieszkańcy Ursynowa, głównie w mediach społecznościowych. "Mówią, że chcą przeprowadzić audyt energetyczny mający na celu sprawdzenie czy kwalifikujemy się do obniżki cen za prąd. Proszę ostrzec przede wszystkim starsze osoby" - alarmuje pani Izabela.
Mieszkańcy piszą, że osoby podszywające się pod przedstawicieli RWE proponują fałszywe umowy. Nie wiedzą, co w nich dokładnie jest, bo nie chcą nic podpisywać. "Są podejrzani. Zapytałam o identyfikator – nie mieli. A kiedy zaczęłam dzwonić do siedziby RWE, aby ich potwierdzić – uciekli" – dodaje jedna z mieszkanek i sugeruje, że to reprezentanci innego dostawcy.
"U mnie też byli jakiś miesiąc temu... koniecznie upierali się aby wejść do mieszkania (…). Było ich dwoje chłopak, który się nie odzywał i dziewczyna dość bezczelna. Jak zapytałam o co chodzi, odpowiedziała, że jak ją wpuszczę do domu, to mi przedstawi ofertę. Powiedziałam, że mogę z nią co najwyżej na klatce porozmawiać, więc odkręciła się i poszła" – dodaje pani Agata.
RWE: wiemy o takich praktykach
Podobnych sygnałów jest więcej. – Doskonale wiemy o takich praktykach – przyznaje rzeczniczka RWE Joanna Belza-Szewc i dodaje, że Ursynów to nie pierwsza dzielnica, w której mieszkańcy zgłaszają skargi. Sygnały o oszustach docierały też z Pragi czy Targówka.
Rzeczniczka zapewnia, że nie mają z firmą nic wspólnego. – Nie odwiedzamy klientów w domach w celu zawierania ani przedłużania umowy. O akcjach wymagających wizyty naszego przedstawiciela klienci są uprzedzani – podkreśla w rozmowie z tvnwarszawa.pl.
Sugeruje też, że wśród podszywających się pod pracowników RWE mogą być przedstawiciele firm konkurencyjnych, które nakłaniają klientów do zmiany dostawcy energii. – Prowadzimy systematyczne działania na rzecz zapobiegania takim praktykom – tłumaczy.
Sprawdź identyfikator
Co można zrobić? Najważniejsze to zachowanie ostrożności. Pracownicy RWE przypominają, że zawsze należy dokładnie sprawdzić identyfikator osoby, którą wpuszczamy do domu i dokładnie zapoznać się z dokumentami, które posiada.
- Rekomendujemy nie podpisywanie żądnych umów w przypadku jakichkolwiek wątpliwości. Zawsze warto zapoznać się szczegółowo z zapisami w umowie i poprosić o czas do namysłu, zanim podpiszemy dokument. Należy też pamiętać o możliwości odstąpienia od zawartej umowy bez ponoszenia konsekwencji, w ciągu 14 dni – poskreśla Belza-Szewc.
Rzeczniczka dodaje też, że najbardziej podatni na nieuczciwe praktyki są ludzie starsi.
Jeśli mieszkańcy mają wątpliwości co do tożsamości pracowników RWE, zawsze mogą ją sprawdzić. Wystarczy zadzwonić na całodobową infolinię firmy i podać imię i nazwisko danej osoby.
kw/r
Źródło zdjęcia głównego: | Shutterstock