Straż pożarna, policja, dyrektor biura zarządzania kryzysowego i wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz omawiali akcję służb podczas ostatniej awarii na dworcu Centralnym. Co prawda ratusz nie chce zdradzać szczegółów spotkania, dopóki nie omówi sprawy z kolejarzami, ale wiadomo, przynajmniej częściowo, jakie zalecenia pokontrolne ma sama straż pożarna.
- Już od jakiegoś czasu prowadzimy kontrole na dworcu Centralnym. To nie jest kwestia ostatniego miesiąca - zaznacza Albert Stępień, rzecznik stołecznych strażaków. - Toczą się postępowania administracyjne w tej sprawie - dodaje.
Rozmowa z PKP
I zdradza czego dotyczą uwagi: - Chodzi o poszczególne instalacje, np. oświetlenia awaryjnego, przeciwpożarową, ale także drogi ewakuacyjne- mówi. Szczegółowych informacji strażacy nie chcą na razie udzielać chociaż podzielili się nimi z urzędnikami z ratusza i policją.
- To było robocze spotkanie. Podsumowaliśmy to co się wydarzyło, zastanawialiśmy się też nad tym czego nam potrzeba do zapewnienia bezpieczeństwa jeżeli sytuacja się powtórzy - tłumaczy Agnieszka Kłąb, zastępca rzecznika ratusza. I dodaje, że teraz przyjdzie czas na spotkanie z władzami PKP. Na nim urzędnicy chcą omówić z kolejarzami zalecenia pokontrolne strażaków i zastanowić się nad możliwością wprowadzenia ich w życie. - Na razie nie ma konkretnej daty kolejnego spotkania - mówi Kłąb.
Wiadomo za to, że ratusz zastanawia się nad możliwością zawarcia z PKP specjalnego porozumienia. Podobne urzędnicy podpisali już z zarządem lotniska Chopina. Na jego mocy strony wzajemnie świadczą sobie pomoc i wymieniają się informacjami.
ran/ec
Źródło zdjęcia głównego: | Eurosport