- Na odcinku do Lesiowa składy będą kursować dwoma torami, a od Lesiowa do Radomia - jednym torem. We wrześniu cała linia będzie dwutorowa - poinformował pod koniec ubiegłego tygodnia rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Karol Jakubowski.
Ze stolicy do Radomia, przez Warkę, można dojechać od poniedziałku 28 czerwca. Najszybszy pociąg - IC Sienkiewicz relacji Olsztyn-Kraków pokonuje trasę z Warszawy Zachodniej do Radomia w 77 minut, a przyspieszony pociąg Kolei Mazowieckich Radomiak w 81 minut. Większość składów dojeżdża do Radomia w czasie około 110 minut.
Jednak, jak informuje branżowy portal rynek-kolejowy.pl, w pierwszym dniu po otwarciu trasy radomskiej, wielu pociągom nie udało się osiągnąć przewidzianych w rozkładzie czasów przejazdów. Składy łapały opóźnienia.
Modernizacja linii numer osiem
W ramach inwestycji na odcinku od Czachówka do Radomia zmodernizowano 10 przystanków i trzy stacje. W Radomiu na Kozienickiej przygotowywana jest obecnie konstrukcja nowego wiaduktu drogowego. Kontynuowane są prace przy budowie przystanku i torów. Gotowy jest wiadukt na Gołębiowskiej, obok którego powstaje nowy przystanek. Wykonawca udostępnił podróżnym przejście pod obiektem. Pod wiaduktem kolejowym na ulicy Energetyków odbywa się już ruch drogowy.
Jak zapowiadają kolejarze, po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h.
Wartość projektów związanych z przebudową odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł.
Na tvnwarszawa.pl informowaliśmy też o montażu kładki nad stacją Warszaw Główna:
Autorka/Autor: dg/b
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Koleje Mazowieckie