Czeska firma Metrostav, a nie konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów, przebuduje Trasę AK i most Grota - poinformowała GDDKiA. Dyrekcja uznała, że poprzednio przez nią wybrana oferta była zbyt tania.
Jak poinformowała PAP rzeczniczka GDDKiA Urszula Nelken, komisja przetargowa ponownie przeanalizowała złożone w przetargu oferty.
- Stało się to po orzeczeniu Krajowej Izby Odwoławczej, która zaleciła ponowną weryfikację ofert - powiedziała rzeczniczka. W efekcie tej weryfikacji oferta Włochów została odrzucona z powodu rażąco niskiej ceny.
Za blisko 800 mln
Astaldi chciało dostosować warszawską Trasę Armii Krajowej wraz z mostem Grota do parametrów drogi ekspresowej S8 za ok. 544 mln zł, czyli za kwotę o prawie połowę niższą od przygotowanego przez Dyrekcję kosztorysu. GDDKiA na realizację tego zadania przeznaczyła prawie 933 mln brutto.
Oferta Metrostav opiewa na 796,3 mln zł i była druga pod względem cenyu po ofercie Włochów. Pozostałe cztery przekraczały 800 mln zł, a najdroższa miała wartość 1,7 mld zł.
Przez 27 miesięcy
Zgodnie z umową, której podpisanie planowane jest jeszcze w maju, wykonawca będzie miał 27 miesięcy na realizację inwestycji. - Oznacza to, że do końca 2015 r. most powinien być gotowy - wyjaśniła rzeczniczka. Dodała, że prace nie muszą się zacząć natychmiast po podpisaniu umowy, ponieważ wykonawca będzie miał jeszcze cztery miesiące na optymalizację projektu inwestycji.
Przebudowa Trasy Armii Krajowej ma objąć odcinek od węzła Powązkowska do węzła Modlińska. Przebudowa mostu Grota-Roweckiego ma umożliwić przeprowadzenie pięciu pasów ruchu w każdym kierunku: dwa dla drogi ekspresowej i trzy dla ruchu lokalnego. Ponadto most ma zostać dostosowany do ruchu pieszego i rowerowego.
PAP/ran/roody
Remontu wymagają również barierki, które są zabezpieczeniem dla pieszych:
Źródło zdjęcia głównego: Maciej Wężyk/ tvnwarszawa.pl