Nie ma wind na perony. Mają pomóc ochroniarze

Mimo, że Dworzec Wschodni zachwyca swoim wyglądem, to wciąż ma kilka uciążliwych wad. Rodziców z wózkiem czy niepełnosprawnych, którzy chcą dostać się na peron, czeka niemiła niespodzianka. Kolejarze nie zainstalowali żadnych podjazdów, ramp, nie ma również wind.

W dzień otwarcia nowego dworca udaliśmy się na miejsce, żeby sprawdzić jego funkcjonalność. Doskwiera brak podjazdów na schodach, które prowadzą z tunelu na poszczególne perony.

Ochroniarz pomoże

Nie ma również wind, którymi na przykład niepełnosprawni czy rodzice z dziećmi w wózku mogliby dostać się na peron. To poważne utrudnienie.

- Początkowo projekt modernizacji dworca przewidywał windy na peronach, ale później projekt się zmienił - mówi Jan Telecki, dyrektor warszawskiego oddziału PKP PLK odpowiadającego za perony. - Obecnie firma, która będzie ochraniać dworzec ma zapisane w umowie, że ma pomagać niepełnosprawnym i matkom z wózkami w przemieszczaniu się pomiędzy peronami a budynkiem dworca - dodaje.

Zawisną tabliczki

Pomóc mają również specjalne tabliczki. - Przy peronach, tunelach i budynkach dworca będą specjalne tabliczki z numerem telefonu do osób, które pomogą w przedostaniu się - mówi Telecki.

Na razie ich nie ma, ale mają pojawić się zaraz po zakończeniu malowania ścian. Poza tym na dworcu pozostało jeszcze trochę pracy do wykonania. - Na peronach najbliżej hali głównej dworca wciąż układana jest kostka - opisuje Lech Marcinczak, reporter tvnwarszawa.pl.

Spółka PKP PLK zapewnia, że perony będą ukończone do 6 czerwca. - Taki termin obowiązuje naszego wykonawcę - zapewnia Jan Telecki.

Nowa jakość za 60 milionów

Na peronach jeszcze trwają prace

W środę zmodernizowany budynek Dworca Wschodniego otwarto dla pasażerów.

Budynek dworca to przede wszystkim połączenie szkła, aluminium i granitu. Kasy przesunięto w głąb budynku, powstały nowe klatki schodowe, wymieniono m.in. instalacje grzewcze i wentylacyjne. Zamontowano nowe wyświetlacze ledowe, system megafonowy i alarmowy.

Dworzec ma być również znacznie bezpieczniejszy dzięki zainstalowaniu 100 kamer monitoringu. Modernizacja kosztowała 60 mln złotych.

bf/ran/bako

Czytaj także: