"Nie będzie demontażu tunelu". Oświadczenie urzędników

Stacja Powiśle po zalaniu
Stacja Powiśle po zalaniu
Źródło: Straż Pożarna
Wykonawca II linii metra nie planuje demontażu fragmentów tunelu Wisłostrady. Ten ma być otworzony po 4 miesiącach od momentu rozpoczęcia naprawy, czyli w lutym 2013 r. Ratusz wydał specjalne oświadczenie w sprawie sytuacji na budowie stacji "Powiśle".

- Ani wykonawca budowy ani inwestor nie planują jakiejkolwiek ingerencji w strukturę tunelu Wisłostrady, która wymagałaby demontażu poszczególnych jego fragmentów – informuje biuro prasowe ratusza, po tym jak pojawiły się publikacje sugerujące, że część tunelu Wisłostrady będzie trzeba zbudować od nowa.

- Prowadzone prace naprawcze, które zostały zaakceptowane przez specjalistów m.in. z Politechniki Warszawskiej, dobiegają końca, a otwarcie tunelu, zgodnie z deklaracją Wykonawcy, nastąpi maksymalnie po 4 miesiącach od momentu rozpoczęcia naprawy – dowiadujemy się z oświadczenia ratusza.

Co się wydarzyło na budowie?

Do oświadczenia dołączone jest również kalendarium wydarzeń na budowie stacji "Powiśle".

W nocy z 13 na 14 sierpnia w trakcie wykonywania przejścia pod tunelem Wisłostrady na łączniku północnym po stronie zachodniej stacji „Powiśle” nastąpił niekontrolowany wypływ nawodnionego gruntu.

W dniach 23, 27 i 29 sierpnia odbyły się spotkania z ekspertami, dotyczące wstępnej analizy sytuacji na stacji Powiśle.

29 sierpnia eksperci podpisali „Rekomendację ogólnej koncepcji oraz kierunków dalszych prac związanych z wypełnieniem ubytków pod konstrukcją nośną tunelu Wisłostrady”. W dokumencie tym eksperci nie zakładali konieczności jakichkolwiek wyburzeń lub przebudowy tunelu.

10 września eksperci podpisali opinię techniczną „Projekt zabezpieczenia odcinka tunelu Wisłostrady”, pozytywnie opiniującą rozwiązanie techniczne zawarte w projekcie wykonawczym. W opinii tej nie było założeń jakiejkolwiek wyburzeń lub przebudowy tunelu.

12 września po otrzymaniu opinii ekspertów, zatwierdzony został „Projekt zabezpieczenia odcinka tunelu Wisłostrady”

1 października zakończyła się pierwsza faza wypełniania pustki pod tunelem Wisłostrady za pomocą specjalnej mieszanki.

2 października rozpoczęła się druga faza badań wypełnienia pustki pod tunelem Wisłostrady oraz uzupełnienia ubytków powstałych w trakcie wtłaczania metodą odwiertów.

Zgodnie z deklaracjami wykonawcy budowy, prace przy usuwaniu awarii trwać będą ok. 4 miesięcy.

lata/roody

Czytaj także: