- Firma Erbud (wykonawca pasa – red.) przedstawiła cztery warianty napraw uszkodzonej betonowej nawierzchni progów drogi startowej. Deklarowany przez generalnego wykonawcę czas realizacji napraw w zależności od wariantu waha się od 43 do 70 dni – poinformowali przedstawiciele Lotniska Modlin.Be względu na wybrany wariant robót, warstwę wierzchnią betonowych końcówek pasa trzeba będzie zdjąć, sfrezować i położyć nową, poprawnie wykonaną. Z pracami będzie można ruszyć w momencie kiedy się ociepli i temperatura powietrza będzie dodatnia.Pęknięcia i dziury na pasie
22 grudnia 2012 r. Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego cofnął pozwolenie na użytkowanie betonowej części pasa startowego lotniska w Modlinie. Powodem były pęknięcia i dziury. Linie lotnicze Wizz Air i Ryanair przeniosły się na Lotnisko Chopina.
8 stycznia zakończono doraźną naprawę pasa. Polegała na oczyszczaniu i wysuszeniu wszystkich ubytków w pasie. Potem dziury zostały wypełnione specjalną mieszanką. To jednak nie wystarczyło, bo pod koniec stycznia wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego nie wydał zgody na użytkowanie pasa.
Obecnie w Prokuraturze Okręgowej Warszawa-Praga prowadzone jest śledztwo. Postępowanie prowadzone jest w sprawie poświadczenia nieprawdy w dokumentach potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z projektem budowlanym. Śledztwo podjęto po doniesieniu złożonym przez władze lotniska. Mają one zastrzeżenia do pracy inwestora zastępczego, firmy Bud-Invent.
bf//ec
Źródło zdjęcia głównego: | tvn24