- Najemcy pawilonu będą nie tylko sprzedawać kawę. Będziemy od nich wymagać o wiele więcej - zapewnił na piątkowej konferencji wiceprezydent Michał Olszewski.
- Z uwagi na położenie oraz charakter tego miejsca będą musieli animować również wydarzenia o charakterze kulturalnym, a także udzielać kompleksowej informacji na temat atrakcji turystycznych w stolicy. Szczególnie istotne będzie tu przekazywanie wiedzy o wydarzeniach odbywających się na Wiśle i w jej otoczeniu - doprecyzował.
Wydarzenia kulturalne
Pawilon znajduje się na nowo wybudowanym fragmencie bulwarów, na przeciwko Multimedialnego Parku Fontann.
Najemca został wybrany w drodze konkursu. Swoje oferty zgłosiło siedem firm. Zwyciężyła kawiarnia Green Caffè Nero. Jej przedstawiciele zapewnili, że zamierzają organizować szereg wydarzeń nakłaniających warszawiaków do poszerzania swojej wiedzy z zakresu historii i kultury. Chcą też zachęcać ich do podejmowania różnego rodzaju aktywności fizycznej i prowadzenia zdrowego stylu życia.
- Na bulwarach wiślanych planujemy organizować ciekawe warsztaty, gry miejskie, seanse filmowe oraz różne spotkania tematyczne poświęcone m.in. historii, literaturze, przedsiębiorczości czy filozofii slow life, a także naszej specjalności, czyli kawie - deklarowała na konferencji Agata Milewska z Green Caffè Nero. - Zamierzamy też włączyć się w obchody Roku Rzeki Wisły - dodała.
Imprezy okolicznościowe i cykliczne
Jak zapewnia ratusz, najemca będzie organizować zarówno imprezy okolicznościowe, jak i wydarzenia cykliczne. Wszystkie będą miały charakter otwarty i bezpłatny.
Kalendarz wydarzeń został zaplanowany tak, aby spotkania tematyczne odbywały się przez cały rok, od poniedziałku do piątku.
Wśród zaplanowanych akcji znają się m.in. spacery "Z kawą po bulwarach" poświęcone historii bulwarów wiślanych i okolic oraz cykl spotkań "Nasze miasto Warszawa". Na nich mieszkańcy będą mogli poszerzyć swoją wiedzę na temat historii Warszawy i Wisły, a także dorobku artystycznego stolicy.
"Ciekawe rozmowy o tematyce kulturalno-naukowej prowadzone będą w ramach cyklu 'Wszystko, o czym nie wiecie, a chcielibyście wiedzieć'. Z kolei program 'Greenowy Punkt Widzenia' będzie dedykowany nurtowi slow life, w tym slow food oraz filozofii midfulness" - zapowiadają urzędnicy stołecznego ratusza.
Deklarują też, że z atrakcji pawilonu będą mogli korzystać zarówno młodsi, jak i starsi. Będą organizowane na przykład akcje pod hasłem "Mamo, tato idź na kawę, bo ja się bawię".
Informacja turystyczna
Oprócz kawiarni w pawilonie na bulwarze Jana Karskiego będzie też punkt informacji turystycznej. Zostanie on uruchomiony w czwartek, 1 czerwca.
Za najem pawilonu firma zapłaci miastu 7380 zł brutto miesięcznie.
kw/b