– To specjalna oferta muzeum na czas mistrzostw Europy w piłce nożnej - tłumaczy Anna Kotonowicz, rzeczniczka Muzeum Powstania Warszawskiego.
Muzeum chce wykorzystać piłkarskie święto do tego, by przyciągnąć do siebie jak najwięcej obcokrajowców. Spoty w ojczystych językach drużyn grających na Euro 2012 można oglądać na stronie muzeum.
Studenci Erasmusa
Muzeum przygotowało 15 wersji językowych spotów. Krótkie filmiki zostały nagrane w wybranych, charakterystycznych miejscach stolicy, na tle których przemieszczają się studenci. Na końcu spotu każda osoba wypowiada w swoim języku zdanie - "Muzeum Powstania Warszawskiego – poczuj historię tego miasta". Większości z nich występują studenci z programu Socrates Erasmus mieszkający w Warszawie.
Tramwaj promocyjny
Jednak spoty to nie jedyna forma promocji MPW na Euro. W wybrane dni czerwca i lipca po Warszawie będzie kursował specjalny odrestaurowany tramwaj. W zabytkowych wagonikach gospodarzami-przewodnikami będą wolontariusze, którzy opowiedzą o ciekawostkach stolicy i zaproszą do Muzeum Powstania Warszawskiego. W tramwaju wyświetlany będzie 30-sekundowy film promujący Muzeum z opisami w wersji polskiej i angielskiej, trailer filmu "Miasto ruin" oraz spoty językowe.
Tramwaj będzie jeździł na trasie: pl. Narutowicza, Raszyńska, NIK, Nowowiejska, Koszykowa, DW. Centralny, Hala Mirowska, kino Femina, Nowolipki, Anielewicza, Stawki, Dzika, Muranowska, KS Polonia, pl. Hallera, Ratuszowa-zoo, DW. Wileński, park Praski, Stare Miasto, metro Ratusz-Arsenał, kino Femina, Wola Ratusz, Okopowa, Muzeum Powstania Warszawskiego, rondo Daszyńskiego, pl. Zawiszy, Ochota Ratusz, pl. Narutowicza.
mjc//ec
Zaproszenie po ukraińsku