Jak już informowaliśmy, po uzyskaniu wszystkich pozwoleń na użytkowanie centralnego odcinka II linii metra, pociągi inspiro muszą przejechać w sumie 5 tysięcy kilometrów bez awarii. Jazdy testowe trwają od piątku.
Przekroczą 5 tys. w czwartek?
Metro Warszawskie podało w środę, że dotychczas pociągi pokonały 4 tysiące kilometrów. – Zgodnie z harmonogramem dziennie powinny przejechać około 1,5 tys. kilometrów. W związku z tym przewidujemy, że w czwartek uda nam się przekroczyć 5 tysięcy – informuje Anna Bartoń, rzeczniczka metra.
Jak dodaje, w czasie dotychczasowych jazd testowych nie zarejestrowano żadnych awarii.
- Jednocześnie przeprowadzamy też szkolenia przypominające dla pracowników. Zakończą się one lada dzień – dodaje Bartoń. - To już ostatnie działania, które trzeba wykonać przez otwarciem metra - dodaje.
We wtorek ćwiczenia w metrze przeprowadzili również strażacy. – Wypadły dobrze. Scenariusz przewidywał pożar pociągu przed stacją Centrum Nauki Kopernik i ewakuację pasażerów. Strażacy nie mieli żadnych zastrzeżeń, co do systemów działających w metrze - mówi Bartosz Milczarczyk, rzecznik prasowy UM.
Otwarcie w najbliższy weekend?
Jak nieoficjalnie dowiedział się portal tvnwarszawa.pl, ratusz przygotowuje się do otwarcia centralnego odcinka metra w najbliższy weekend.
Czy władze miasta potwierdzają już ten termin? - Poczekajmy do zakończenia jazd testowych. Wtedy będziemy mówić o konkretnym terminie otwarcia – komentuje Milczarczyk.
Z kolei we wtorek Hanna Gronkiewicz-Waltz mówiła przed kamerą TVN24, że do otwarcia centralnego odcinka II jest "bardzo blisko".
Prezydent stolicy o otwarciu II linii
Metro z opóźnieniem
W listopadzie ubiegłego roku prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiadała otwarcie II linii podziemnej kolejki na 14 grudnia. Ratusz tłumaczył, że opóźnienie w oddaniu II linii metra spowodowane jest pożarem akumulatorów na stacji Rondo Daszyńskiego, do którego doszło 2 grudnia.
6 kilometrów trasy i 7 stacji
Centralny odcinek drugiej linii metra o długości ponad 6 kilometrów połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat - Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński.
Metro budowała włosko-turecko-polska spółka AGP Metro, którą utworzyły firmy Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Pierwsze naziemne prace rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 r.
Tak wyglądają stacje centralnego odcinka II linii metra:
Przejechaliśmy II linią metra
jk/ran
Źródło zdjęcia głównego: tvnwarszawa.pl