Przetarg to początek zmian, które zajdą w kompleksie budynków stacji techniczno-postojowej na Kabatach. Z hali głównej zostanie usunięta myjnia. Tym samym zwolni się miejsce dla wagonów Inspiro, które mają obsługiwać I i - przede wszystkim - II linię metra.
Nowa myjnia zostanie umieszczona w istniejącym już budynku, który dziś pełni rolę magazynu. Będzie to także okazja do jej unowocześnienia.
Szybsza "kąpiel"
– Przede wszystkim technologia i układ automatyki muszą być dostosowane do specyfiki nowych pojazdów Siemensa. Chcemy też, żeby wszystkie urządzenia były bardziej przyjazne środowisku – tłumaczy Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.
"Kąpiel" pociągów będzie szybsza, bo zmodernizowana hala ma mieścić pociągi w całości. Obecna jest za krótka, dlatego składy myje się etapami.
Duży kredyt z EBI
Dzisiejsza hala nr 2, gdzie będzie znajdować się myjnia, została wybudowana w 1999 roku. Ulokowano tam magazyn działu zaopatrzenia i ciężkiego sprzętu.
Przeprowadzka i przebudowa myjni pochłonie część pieniędzy z miliardowego kredytu udzielonego przez Europejski Bank Centralny. EBI wspiera budowę II linii metra i rozbudowę zajezdni na Kabatach. Z tej samej puli zostanie sfinansowana instalacja nowoczesnego systemu telekomunikacji oraz sterowania ruchem pociągów.
Tak obecnie wyglada myjnia dla wagonów metra:
bf/b
Eko myjnia w metrze
Źródło zdjęcia głównego: Dawid Krysztofiński/ tvnwarszawa.pl