W weekend 8-9 kwietnia rozpoczną się zasadnicze prace budowlane stacji "Płocka" na II linii metra. Konieczne będzie zamknięcie fragmentu ulicy Płockiej, autobusy pojadą objazdem przez Skierniewicką. W zmian ruch wróci na Wolską.
Stacja powstanie pod ulicą Płocką w rejonie skrzyżowania z ulicą Wolską. Na razie prace przygotowawcze toczą się na fragmencie Wolskiej. Na początku kwietnia plac budowy przeniesie się na ulicę Płocką. Konieczne będzie zamknięcie jej fragmentu - od ulicy Wolskiej do ulicy Ludwiki.
Zwężenia, objazdy
Dojazd do posesji przy ul. Płockiej 13, 15 i 17 będzie utrzymany od strony ul. Ludwiki, tymczasową dwukierunkową jezdnią. Natomiast na ul. Kasprzaka, w kierunku centrum, zostanie wytyczony "lewoskręt" w ul. Skierniewicką. W związku z zamknięciem odcinka ulicy Płockiej autobusy linii 103, 136, N45 i N95 pojadą objazdem, przez równoległą Skierniewicką. Para przystanków ma powstać przy skrzyżowaniu z Siedmiogrodzką. Stacja metra "Płocka" to jedna z trzech nowych stacji II linii, które powstaną w kierunku Bemowa w ramach tak zwanego etapu 3+3. Oprócz "Płockiej" planowane przystanki podziemnej kolejki to "Młynów" (pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny) i "Księcia Janusza" (pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza). Ten odcinek metra rozbuduje turecka firma Gulermak za ponad 1,1 mld zł. - W przyszłym tygodniu, w weekend 7-9 kwietnia planujemy zakończenie robót w obrębie ulicy Wolskiej, zostanie otwarta dla ruchu, zamknięta w ten sam weekend zostanie ulica Płocka - powiedział Krzysztof Piasecki, kierownik kontraktu.
Wydali już 48,7 mln zł
Do wykonywania ścian szczelinowych "w zasadniczym zakresie" na stacji "Płocka" wykonawca ma przystąpić w czerwcu tego roku. Piasecki poinformował, że w rejonie stacji "Księcia Janusza" prace są prowadzone od listopada ubiegłego roku, obecnie kończy się etap przebudowy sieci podziemnych. W pierwszej połowie kwietnia wykonawca chce rozpocząć roboty konstrukcyjne, czyli wykonywanie ścian szczelinowych. W rejonie stacji "Młynów" prace postępują równolegle, tutaj również w kwietniu Gulermak chce zacząć prace przy ścianach szczelinowych. Prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk podsumował dotychczasowe wydatki na rozbudowę II linii metra. Powiedział, że do tej pory - w związku z przebudową infrastruktury i innymi pracami przygotowawczymi, które były prowadzone po stronie zachodniej - wydatkowano kwotę około 48,7 milionów złotych, co stanowi około 4 procent wartości kontraktu. W ramach etapu 3+3, oprócz trzech stacji w kierunku Bemowa, mają powstać trzy stacje na prawym brzegu Wisły, w kierunku Targówka: "Szwedzka" (pod Strzelecką po wschodniej stronie Stalowej), "Targówek" (w okolicy skrzyżowania Pratulińskiej z Ossowskiego) i "Trocka" (w rejonie skrzyżowania Pratulińskiej z Trocką). Stacje wybuduje włoska firma Astaldi za ponad 1 miliard złotych.
Budowa drugiej linii metra
Budowa drugiej linii metra
Budowa drugiej linii metra
PAP/kz/mś