Pierwszy tunel na rozbudowywanym odcinku II linii metra gotowy. Tarcza Maria dopełniła dzieła w środę rano.
Przed 9 maszyna drążąca tunel na prawym brzegu przebiła się przez ścianę na wcześniej przygotowane miejsce za torami odstawczymi przy stacji Dworzec Wileński.
- Wykonała łącznie 2224 metrów tunelu. W ciągu doby pokonała najwięcej 30 metrów, a miesięczny rekord to 555 – wyjaśnia Mateusz Witczyński, rzecznik firmy Astaldi, która rozbudowuje podziemną kolejkę na Pradze Północ i Targówku.
I przypomina, że Maria rozpoczęła pracę 5 maja ze stacji przy ulicy Trockiej. Co ją teraz czeka? – Będzie rozbierana i w kawałkach transportowana na powierzchnię – odpowiada Witczyński.
Za ponad miliard
Wykonawcą odcinka północno-wschodniego II linii metra jest wybrana w przetargu firma Astaldi, a kwota kontraktu wynosi dokładnie 1.066.741.483,79 zł brutto.
Czas trwania budowy to 38 miesięcy.
W kierunku wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod Strzelecką po wschodniej stronie Stalowej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania Pratulińskiej z Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.
TAK WYGLĄDA BUDOWA METRA NA WOLI:
ran/r
Źródło zdjęcia głównego: Astaldi