Metro na Targówek: pierwszy tunel już gotowy

Moment przebicia przez tarczę Marię
Moment przebicia przez tarczę Marię
Źródło: Astaldi

Pierwszy tunel na rozbudowywanym odcinku II linii metra gotowy. Tarcza Maria dopełniła dzieła w środę rano.

Przed 9 maszyna drążąca tunel na prawym brzegu przebiła się przez ścianę na wcześniej przygotowane miejsce za torami odstawczymi przy stacji Dworzec Wileński.

- Wykonała łącznie 2224 metrów tunelu. W ciągu doby pokonała najwięcej 30 metrów, a miesięczny rekord to 555 – wyjaśnia Mateusz Witczyński, rzecznik firmy Astaldi, która rozbudowuje podziemną kolejkę na Pradze Północ i Targówku.

I przypomina, że Maria rozpoczęła pracę 5 maja ze stacji przy ulicy Trockiej. Co ją teraz czeka? – Będzie rozbierana i w kawałkach transportowana na powierzchnię – odpowiada Witczyński.

Za ponad miliard

Wykonawcą odcinka północno-wschodniego II linii metra jest wybrana w przetargu firma Astaldi, a kwota kontraktu wynosi dokładnie 1.066.741.483,79 zł brutto.

Czas trwania budowy to 38 miesięcy.

W kierunku wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod Strzelecką po wschodniej stronie Stalowej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania Pratulińskiej z Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.

Za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.

TAK WYGLĄDA BUDOWA METRA NA WOLI:

Metro na Woli

Metro na Woli

Źródło: Lech Marcinczak/ tvnwarszawa.pl
Kamień węgielny wmurowano 11 sierpnia
Kamień węgielny wmurowano 11 sierpnia
Teraz oglądasz
Budowa metra na Woli
Budowa metra na Woli
Teraz oglądasz
Budowa metra na Płockiej
Budowa metra na Płockiej
Teraz oglądasz
Dronem nad budową metra
Dronem nad budową metra
Teraz oglądasz

Metro na Woli

ran/r

Czytaj także: