- Prace mogą spowodować zamknięcie na krótko poszczególnych stacji metra i skrócenie kursowania pociągów, jeśli wykonawca zgłosi taką konieczność – zastrzegł w rozmowie z TVN Warszawa Krzysztof Malawko, rzecznik metra.
Firmy będą miały 14 dni na składanie ofert.
Czekali na rozporządzenie...
Metro informuje, że ogłoszenie przetargu było możliwe po uzyskaniu odpowiedniego rozporządzenia Ministra Infrastruktury. Reguluje ono warunki techniczne jakie powinny być spełnione przy montażu oznakowań dla niewidomych na peronach metra.
Rozporządzenie ustala m.in.:, że jeden żółty pas ma się znajdować na krawędzi peronu. Drugi w odległości 60 cm od krawędzi, a pas guzków musi być w odległości minimum 65 cm od krawędzi, co daje szansę na zatrzymanie się w bezpiecznej odległości od krawędzi peronu.
Jak przekonuje spółka przyjęte rozwiązania konsultowane były m.in. ze środowiskami osób niewidomych czy na wózkach inwalidzkich.
... dwa lata
Władze metra już ponad dwa lata starają sie o przystosowanie metra dla potrzeb osób niewidzących. Ostatnim terminem, który podawała spółka był koniec stycznia. Swoją zwłokę tłumaczyła brakiem odpowiedniego rozporządzenie ministra infrastruktury.
bf/bako/par