- Najprawdopodobniej na kilka miesięcy trzeba będzie ograniczyć ruch na I linii - mówił pod koniec listopada w rozmowie z tvnwarszawa.pl Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum Astaldi.
- Latem 2012 roku nawet przez kilka tygodni pociągi w ogóle nie przejadą przez stację Świętokrzyska w stronę Bielan (możliwe jest kursowanie wahadłowe, np. z Kabat do stacji Centrum, a z Młocin do Dw. Gdańskiego) - pisze teraz "Życie Warszawy".
Cztery miesiące utrudnień
Jednak to nie jedyne kłopoty, jakie czekają pasażerów. Gdy stacja Swiętokrzyska znów zostanie oddana do ruchu, przez jakiś czas pociągi będą musiały w tym miejscu zwalniać, co oznacza zmniejszenie przepustowości. - Na torze do Młocin czekają podróżnych trzy, cztery miesiące ograniczeń w ruchu – przyznaje w rozmowie z "ZW" rzecznik konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mateusz Witczyński.
Stadion z "daszkiem"
Niestety wieści z budowy II linii metra nie są zbyt optymistyczne dla pasażerów z prawej strony Wisły. Jest już niemal pewne, że nie będzie wygodnej przesiadki pomiędzy stacją metra stadion, a stacją PKP.
Według wstępnego planu, pod nasypem kolejowym miał powstać dodatkowy tunel na wysokości wyjść ze stacji metra. Miał być on połączony z już istniejącymi wyjściami na perony PKP. Niestety budowy podziemnego połączenia nowego tunelu z istniejącym nie uda się skoordynować z planowanymi przez kolejarzy pracami przy modernizacji torowiska. Dlatego, jak donosi "ŻW", jako rozwiązanie zastępcze wykonawca II linii metra zaprowponował, by dojście do już istniejącego tunelu pod nasypem prowadziło metra pod zadaszeniem, a nie w tunelu.
mjc/par
Źródło zdjęcia głównego: | nytimes.com, huffingtonpost.com