O pierwszym przebitym tunelu między tymi dwoma przystankami poinformowała wiceprezydent Warszawy.
Anna wciąż drąży
"Pierwszy tunel między stacją C17 Targówek a C16 Szwedzka gotowy - tarcza TBM Maria jest już na stacji Szwedzka. Drugi tunel drąży TBM Anna" - podała na Facebooku Renata Kaznowska.
Gotowy tunel ma długość 658 m. Maria rozpoczęła pracę pod koniec lipca, drąży ze średnią prędkością ponad 17 metrów na dobę. Jak podkreśla wiceprezydent stolicy, teraz tarczę czeka przegląd i po nim start w kierunku Dworca Wileńskiego.
W połowie lipca informowaliśmy, że tarcze drążące połączyły już tunelami stacje Trocka i Targówek.
Za ponad miliard
Wykonawcą odcinka północno-wschodniego II linii metra jest wybrana w przetargu firma Astaldi, a kwota kontraktu wynosi dokładnie 1.066.741.483,79 zł brutto. Czas trwania budowy to 38 miesięcy.
W kierunku wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod Strzelecką po wschodniej stronie Stalowej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania Pratulińskiej z Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.
TAK WYGLĄDAŁA SYTUACJA NA BUDOWIE METRA NA TARGÓWKU W LIPCU:
Postęp na budowie metra na Targówku
Postęp na budowie metra na Targówku
ran/r
Źródło zdjęcia głównego: Renata Kaznowska / facebook