Nowy harmonogram prac zakłada, że pierwsi pasażerowie odlecą z Modlina najpóźniej 1 lipca. By to się mogło stać, wykonawca pasa musi wymienić beton z dwóch progów drogi startowej. Dziś rozpoczął się pierwszy etap wylewania świeżej mieszanki.
Prace na lotnisku do 18 czerwca
- Na każdym progu wylane będą trzy pasy o szerokości 15 metrów. Po skończeniu środkowego, prace przeniosą się na drugi próg, by beton mógł zaschnąć na tym pierwszym – wyjaśnia Mikołajczyk z lotniska w Modlinie.
Wylewanie betonu na dwóch progach ma potrwać do 18 maja. Później w ciągu 30 dni beton ma się związać, a na progach rozpocznie się instalacja oświetlenia i oznakowania poziomego. Prace mają zakończyć się 18 czerwca.
Podwykonawcą firmy ERBUD SA (generalny wykonawca), odpowiedzialnym za wykonanie warstwy betonowej, jest firma Bilfinger Infrastructures SA.
Seria nieporozumień
W połowie lutego burzę wywołała zapowiedź generalnego wykonawcy, że modernizacja potrwa do grudnia. To dla władz lotniska było nie do zaakceptowania. Głównemu wykonawcy postawiono ultimatum – albo modernizacja zakończy się do końca maja, albo lotnisko wynajmie inną firmę, która - na koszt Erbudu - wykona naprawę w zadowalającym lotnisko terminie. Ostatecznie wykonawca przystał na ten termin.
Lotnisko w Modlinie nie przyjmuje samolotów pasażerskich od grudnia zeszłego roku, kiedy to inspektor nadzoru budowlanego zdecydował o zamknięciu dwóch skrajnych części pasa (o długości 500 metrów każdy).
lata//ec
Tak wylewają beton w Modlinie