Łącznik linii metra gotowy. "Brakuje tylko trzeciej szyny"

Mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy AGP Metro
Źródło: TVN24

Minionej nocy wykonawca II linii metra zaprezentował ukończony łącznik pomiędzy nią, a pierwszą linią. Wszystkie najważniejsze prace zostały już wykonane, pozostało tylko zamontowanie trzeciej szyny, która zasili pociągi.

- Jest to łącznik technologiczny. Pociągi w trybie technicznym przejeżdżać będą z pierwszej linii na drugą. Będzie to pierwszy odcinek, którym przejadą. Właśnie przez ten łącznik zasilą drugą linię metra – tłumaczył Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy AGP Metro.

Jak dodał, torowisko w tym łączniku jest już gotowe. Na ścianach zamontowane są również instalacje, które podtrzymywać będą całe okablowanie niezbędne dla funkcjonowania metra.

– W samym torowisku brakuje trzeciej szyny potrzebnej do zasilania pociągów – precyzuje Witczyński.

Przerobili system rozjazdów

Dziennikarzom pokazano również miejsce, gdzie linie się połączą. To właśnie tu przez całe wakacje montowano rozjazdy i zwrotnice. Przebudowano też oświetlenie i sieć kanalizacyjną. Korekty wymagały także perony.

- Cała przerwa wakacyjna, która była pewną uciążliwością dla warszawiaków, była związana z budową zwrotnicy. Musieliśmy przerobić system rozjazdów, żeby bez utrudnień dla pierwszej linii metra pociągi ze stacji postojowo technicznej na Kabatach mogły przejeżdżać do obsługi drugiej linii metra – powiedział Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

Mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy

II linia metra

Centralny odcinek II linii metra będzie miał siedem stacji (Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat - Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński) i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę.

Wykonawcą centralnego odcinka II linii metra jest włosko-turecko-polska spółka AGP Metro Polska, którą tworzą Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Początkowo zakończenie budowy planowano w październiku 2013 r.

Obecny termin zakończenia inwestycji to 30 września 2014 r.

bf/roody

Czytaj także: