Do wykonania pozostało zabetonowanie fragmentu środkowego łącznika i usunięcie dwóch ścian spomiędzy korytarzy.
Najpierw skończyli korytarz północny
Korytarz północny (będą nim jeździć pociągi w stronę Woli) był wykonywany od strony zachodniej. Zrobiono płytę fundamentową, ułożono izolację przeciwwodną, zbrojenia, stalowe żebra, zabetonowano jego boki i strop. W tym czasie prace wykonywano także od strony wschodniej. Obie części połączono w całość 26 marca. - Po zaizolowaniu tego odcinka, ułożeniu zbrojenia i betonowaniu, korytarz północny jako pierwszy był gotowy – informuje AGP Metro.
Potem zajęli się korytarzem południowym
Pod koniec stycznia rozpoczęto pogłębianie korytarza południowego (dla pociągów w strone Pragi) w zachodniej części stacji. Technologia była taka sama: układania izolacji, montowane zbrojenia, betonowanie. - Niespełna trzy tygodnie później wykonane zostało połączenie pomiędzy zachodnią i wschodnią częścią korytarza – podają budowniczowie metra.
Korytarz południowy
Korytarz środkowy zostawili na koniec
Łącznik między tunelami wykonywany był ostatni. - Jego wykonywanie polegało na usunięciu materiału spomiędzy korytarzy bocznych. Zabetonowane są już dwie z trzech części jego stropu. Po wykonaniu ostatniej, w której teraz trwa montaż zbrojenia – strop górny będzie gotowy. Jednocześnie trwają przygotowania do realizacji płyty dennej, z którą powstanie część peronu – informuje AGP Metro.
Korytarz środkowy
Zobacz także:
Spacer po stacji metra Stadion Narodowy
Pierwsza winda na II linii metra
b
Źródło zdjęcia głównego: budowametra.pl