- Najnowsze EZT EN57AKM prezentują zupełnie nowy zakres modernizacji pojazdu. Zastosowano w nich szereg urządzeń renomowanych firm, wcześniej stosowanych tylko w nowo produkowanym taborze, np. w Elfie czy Flircie – przekonuje Czesław Sulima, członek zarządu KM. - Patrząc od strony pasażera, najistotniejszymi zmianami są klimatyzowane przedziały oraz drzwi odskokowo - przesuwne. Te dwa elementy znacząco poprawiają komfort i bezpieczeństwo podróży - twierdzi.
Ułatwienia dla niepełnosprawnych
W pojazdach, między wagonami, są drzwi wewnętrzne otwierane elektrycznie. Pociągi wyposażono również w podesty dla wózków inwalidzkich, a także miejsca, gdzie można je umocować.Dodatkowo na górnych poręczach zamontowano specjalne uchwyty. W środku znajduje się także monitoring i nowoczesny system informacji pasażerskiej. Nowością są wiatrołapy przy pomostach, podświetlane diodami typu LED. "Modernizując pojazdy, nie zapomniano też o obsłudze pociągu. Wprowadzono nowy ergonomiczny pulpit maszynisty, fotel zaopatrzony w specjalny elektryczny podnóżek, dzięki czemu łatwo jest dostosować wysokość fotela do wzrostu maszynisty oraz ustawić prawidłową pozycję siedzenia. Dodatkowo tuż za kabiną maszynisty znajduje się przedział dla kierownika pociągu" – informuje Katarzyna Łukasik z KM.Umowa na modernizację zespołów trakcyjnych przez konsorcjum firm w składzie: NEWAG S.A. oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. została podpisana w listopadzie ubiegłego roku. Zgodnie z jej zapisem do końca 2013 roku, wykonana zostanie modernizacja 34 pociągów. Wartość kontraktu to ponad 272 mln złran//ec
Źródło zdjęcia głównego: Koleje Mazowieckie