Pomysł na jej budowę powstał już w trakcie odbudowy mostu Łazienkowskiego po wielkim pożarze. Najpierw odtworzono część drogową, potem przyszedł czas na udogodnienia dla rowerzystów. Pod koniec grudnia ubiegłego roku wydano pozwolenie na budowę, po ośmiu miesiącach prace dobiegły końca.
Kładka po dwóch stronach
"Na placu budowy i wokół niego trwają jeszcze drobne prace porządkowe. Kontrolujemy również jakość wykonanych elementów. Jeżeli wszystko przebiegnie pomyślnie, kładki zostaną oddane pieszym i rowerzystom do połowy sierpnia" - informuje Zarząd Dróg Miejskich. Jego rzecznik Mikołaj Pieńkos konkretnej daty podać jednak nie chce.
Ścieżka powstała na stalowej konstrukcji, którą podwieszono pod mostem po obu stronach Wisły.
"Są dwie takie kładki – po północnej i południowej stronie mostu. Północna kładka jest przeznaczona dla pieszych i rowerzystów, południowa – tylko dla rowerzystów. Most Łazienkowski będzie szóstym mostem nad Wisłą z infrastrukturą rowerową" - podają urzędnicy.
Na lewym brzegu Wisły kładki łączą się z drogami rowerowymi na Cyplu Czerniakowskim, a na praskim – z drogą rowerową wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego.
Dodatkowe zjazdy
Jak zapowiadają urzędnicy wybudowana została także dodatkowa kładka nad Wałem Miedzeszyńskim (po północnej stronie węzła Trasy Łazienkowskiej), która łączy się z drogą dla rowerów wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych.
Drogowcy wybudowali również rampę, która pozwala dostać się na plażę i ścieżkę rekreacyjną na praskim brzegu Wisły. Cała trasa jest oświetlona.
Kładka pod mostem Łazienkowskim
kz/b