Jak zwrócić "stare" bilety? Miasto wprowadza nowe zasady

Inne zasady zwrotu biletów
Inne zasady zwrotu biletów
Źródło: ZTM

Po wejściu w życie nowej taryfy biletowej 1 stycznia 2014 roku, niewykorzystane bilety z obecnie obowiązującej będzie można zwrócić. Zmienią się jednak zasady. Niektóre oddamy bez żadnych formalności.

Bilety nieskasowane lub nieaktywowane (wszystkie rodzaje oprócz jednorazowego) o wartości nieprzekraczającej 100 zł będzie można zwracać "od ręki", bez żadnych formalności.

Z kolei bilety o wartości przekraczającej 100 zł, ale w liczbie mniejszej niż 250 sztuk, będą przyjmowane jedynie po podpisaniu odpowiedniego oświadczenia i okazaniu dokumentu tożsamości lub zwrocie dokumentu zakupu.

Jeśli ktoś posiada ponad 250 biletów, nie będzie mógł ich zwrócić. Jedynie wymienić za dopłatą na bilety z nowej taryfy w Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM na Młocinach.

Bilety jednorazowe, 20-minutowe, dobowe i imienne

Biletów jednorazowych, 20-minutowych oraz dobowych ważnych w pierwszej strefie biletowej nie będzie trzeba oddawać, ponieważ ich ceny nie zmieniają się. Skorzystamy z nich do końca 2014 r.

W przypadku biletu imiennego zakodowanego na spersonalizowanej Warszawskiej Karcie Miejskiej sytuacja jest trochę bardziej skomplikowana. Będzie mógł go zwrócić jedynie właściciel karty lub osoba przez niego upoważniona (na podstawie pisemnego upoważnienia). Bilet zostanie przyjęty do zwrotu pod podpisaniu przez osobę zwracającą odpowiedniego oświadczenia i okazaniu dokumentu tożsamości lub zwrocie dokumentu zakupu.

Zwroty do 30 czerwca

Bilety będzie można zwracać we wszystkich Punktach Obsługi Pasażerów ZTM (przy ul. Żelaznej, na stacjach metra: Imielin, Służew, Centrum – 2 punkty, Świętokrzyska, Ratusz Arsenał, Dworzec Gdański, Plac Wilsona, Marymont, na węźle Młociny, na pętli autobusowej przy Dworcu Wschodnim od strony ul. Lubelskiej oraz na Lotnisku Chopina) do 30 czerwca 2014 roku. Nie będzie wtedy pobierana opłata manipulacyjna.

Pobierana będzie tylko, gdy zdecydujemy się zwrócić aktywowane wcześniej bilety długookresowe, dlatego – zamiast oddawać – najlepiej będzie je wykorzystać.

MASZ PYTANIA O KARTĘ WARSZAWIAKA I KARTĘ MŁODEGO WARSZAWIAKA, KTÓRE UPRAWNIAJĄ DO ZNIŻEK? CZYTAJ WIĘCEJ.

Urzędnicy o Karcie Warszawiaka:

Mówi Grzegorz Dziemieszczyk, dyrektor ZTM ds. handlu

Mówi Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM

ij/ran

Czytaj także: