- To specjalnie zaprojektowane do poruszaniu się w tunelu pojazdy. Ich zadaniem będzie transport załogi TBM-ów, tubingów (czyli elementów, z których zostanie zbudowany tunel) i wszelkiego potrzebnego do pracy pod ziemią sprzętu – tłumaczy Mateusz Witczyński, rzecznik spółki AGP Metro.
Multikary są wyposażone w dwie kabiny (oddzielną do jazdy do przodu i do tyłu), bo w tunelu nie będzie miejsca do wykonania zawrotki. Specjalne zawieszenie pozwala im też na jazdę po wklęsłej nawierzchni.
Samochody nie będą natomiast wywoziły wykopanej przez TBM-y z tunelu ziemi. – Urobek będzie transportowany przy pomocy taśmociągów – tłumaczy Witczyński.
Ostatnie przygotowania
"Anna" ma ruszyć już w środę w południe. Przez ostatnie dni wykonawca sprawdzał wszystkie systemu „mechanicznego kreta”. W komorze startowej czekają już ułożone tubingi. Gdy tylko TBM będzie gotowy, rozpocznie się drążenie południowego tunelu w stronę Powiśla.
Drugi TBM wyruszy około miesiąc później, a w wakacje kolejne dwa.
mjc/mz
Źródło zdjęcia głównego: AGP Metro