Hałaśnik Głuchawy i Tępacz Ignorant znów w autobusach i tramwajach

Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej
Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej
Źródło: R. Motyl, UM Warszawa
Hałaśnik Głuchawy, Tępacz Ignorant czy Knyszojad Smrodliwy ponownie zagoszczą w warszawskich autobusach, tramwajach, metrze i pociągach SKM. Ruszyła kolejna edycja kampanii "Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej". Akcja potrwa przez najbliższy rok.

- Mamy już nowoczesny tabor, ale w podróży oprócz komfortu czy punktualności liczy się także szacunek dla prywatności innych i wzajemna życzliwość. O tych jakże ważnych aspektach podróżowania przypomina właśnie nasza kampania – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.W ramach akcji promocyjnej po stołecznych ulicach jeździł dzisiaj autobus linii "Kierunek życzliwość". Na oczekujących pasażerów na trasie Konwiktorska - pl. Unii Lubelskiej czekały niespodzianki. Najmłodsi dostali drobne upominki, a dorośli - owoce i słodycze.

Knyszojad Smrodliwy, Siedziołek Przyciężki

Akcja "Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej" potrwa przez cały następny rok. W warszawskich autobusach, tramwajach, pociągach metra i Szybkiej Kolei Miejskiej pojawiły się znane już monstery: Hałaśnik Głuchawy, Tępacz Ignorant, Knyszojad Smrodliwy, Kłapodziób Wylewny, Zastawiacz Olbrzymi, Siedziołek Przyciężki, Rozpychacz Wybredny, Oknogap Permanentny. Do tego grona w tym roku dołącza Agresor Vulgaris. Właściwe zachowanie współpasażerom będzie wskazywać Gigant Komunikacji Miejskiej.

Początek w 2014 roku

Pierwsza edycja kampanii "Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej" wystartowała w 2014 roku. Celem całej akcji jest kształtowanie postaw wzajemnej życzliwości i zrozumienia podczas podróży komunikacją miejską, przypomnienie prawidłowych zasad podróżowania w autobusach, tramwajach czy metrze oraz wypracowanie - wspólnie z pasażerami - nowego standardu podróżowania.

Komunikacja miejska to najchętniej wybierany środek transportu w stolicy. Autobusy, pociągi, metro i tramwaje przewożą ponad miliard pasażerów rocznie.

Plakaty, filmy i spoty

Do wzajemnej życzliwości w komunikacji oprócz plakatów będą nakłaniały m.in. filmy i spoty. Organizatorami akcji są: Urząd m.st. Warszawy, Miejskie Zakłady Autobusowe, Tramwaje Warszawskie, Szybka Kolej Miejska, Metro Warszawskie i Zarząd Transportu Miejskiego.

Zobacz też, video z podpisania umowy na kolejny odcinek metra:

Metro na Bemowo

Źródło: TVN24
Prezydent o umowie na kolejny odcinek II linii metra
Prezydent o umowie na kolejny odcinek II linii metra
Teraz oglądasz
"Około stu pociągów na dobę będzie przemieszczać się II linią"
"Około stu pociągów na dobę będzie przemieszczać się II linią"
Teraz oglądasz
"Myślę, że budowa II linii jest wielkim sukcesem"
"Myślę, że budowa II linii jest wielkim sukcesem"
Teraz oglądasz

Metro na Bemowo

ml/mś

Czytaj także: