Facebookowa promocja za 450 tysięcy złotych

Oficjalny profil Warszawy
Oficjalny profil Warszawy
Źródło: Facebook.com
Prawie 450 tysięcy złotych wydała w tym roku Warszawa na obsługę swoich profili na Facebooku. Urzędnicy tłumaczą, że dodatkowe koszty były związane z akcjami promującymi Euro 2012.

O wydatkach miasta poinformował jako pierwszy portal rmf24.pl. Wcześniej o liczbę i koszty prowadzenia fanpage na Facebooku zapytał miejski radny Jarosław Krajewski (PiS). W odpowiedzi na interpelację ratusz poinformował go, że prowadzi trzy główne profile Warszawa (33 tysiące fanów), Warsaw (44 tysiące) oraz Noc.Muzeow.W.Warszawie (45 tysięcy).

Najdrożej po angielsku

Zdecydowanie najdroższe było prowadzenie tej drugiej, anglojęzycznej strony. W 2012 ratusz wydał na nią ponad 411 tysięcy złotych (dla porównania, w ubiegłym roku zaledwie 26 tys.). Urzędnicy tłumaczą to oczywiście promocją Euro 2012.

– Na tę sumę złożyła się w znacznej mierze kampania Syrenki Narodowe realizowana przez zewnętrzną firmę we współpracy z pracownikami wydziału projektów internetowych w Biurze Promocji, którzy na co dzień zajmują się obsługą portali społecznościowych – tłumaczy Agnieszka Kląb z biura prasowego ratusza.

Strona Facebook.com/Warszawa kosztowała podatnika ponad 22 tys. zł, a poświęcona Nocy Muzeów niespełna 15 tys. zł. Koszt tej drugiej to organizacja jednego konkursu promującego imprezę.

Jedno miasto, kilka stron

Swoje strony mają także Biuro Kultury, Centrum Komunikacji Społecznej oraz Biuro Funduszy Europejskich (dwa), ale prowadzenie tych profili nie generowało w tym roku żadnych dodatkowych kosztów. – Ich obsługą zajmują się etatowi pracownicy urzędu w ramach swoich obowiązków – precyzuje Kłąb.

W odpoweidzi na interpelację radnego ratusz podkreśla, że poza akcjami specjalnymi nie zatrudniał dodatkowych osób na umowy cywilnoprawne (zlecenie, dzieło) do obsługi facbookowych profili.

bako/roody

Czytaj także: