- Tarcza jest kilkanaście metrów od stacji Centrum Nauki Kopernik, czyli jest już pod bulwarem – poinformował tvnwarszawa.pl Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy spółki AGP Metro.
Elisabettcie pozostało jedynie przebicie się przez ścianę stacji. Wtedy też oficjalnie zakończy swoją pracę.
Prawie miesiąc temu drążenie pierwszego tunelu pod dnem Wisły zakończyła tarcza Krystyna. Podobnie jak Elisabetta przebijała się przez ilaste podłoże od strony dworca Wileńskiego. Początkowo obie tarcze miały wyruszyć ze stacji Powiśle. Plany pokrzyżowała sierpniowa awaria i zalanie części budowanej stacji.
Kąpiel Marii
Co z pozostałymi tarczami? Maria jest już na stacji Nowy Świat – Uniwersytet. W ciągu niespełna miesiąca, TBM pokonał najkrótszy z odcinków tunelowych II linii metra (417 metrów). Droga maszyny przez grunty na trasie Świętokrzyska – Nowy Świat odbył się bez większych przeszkód.
Teraz na kondygnacji -4 trwa oczyszczanie toru kołyskowego z materiału, który wtłoczyła na stację tarcza. Samą maszynę czeka serwis techniczny, którego zadaniem jest przygotowanie jej do kolejnej trasy. Podąży ona za Anną, której zaplecze widać jeszcze po przeciwległej stronie hali peronowej.
II linia metra
Centralny odcinek II linii metra będzie się składać z siedmiu stacji i połączy Wolę z Pragą Północ. Koszt budowy to ponad 4 mld zł. Inwestycja złapała opóźnienie. Prace miały zakończyć się jesienią 2013 roku, ale aktualny termin to koniec września 2014 r.
Tunelem metra pod Pragą. Zobacz film z przejazdu:
bf/b
Przejazd tunelem metra na Pradze
Źródło zdjęcia głównego: AGP Metro