- Do tego wykorzystujemy roztwór solanki. Najprościej mówiąc roztworu wody z solą, który powoduje, że zamrażanie odbywa się, ale w niższej temperaturze- tłumaczy Mateusz Witczyński, rzecznik spółki budującej drugą linię metra. - To co kierowcy widzą, to instalacja która do tego służy- dodaje.
Jak chwalą się budowniczowie, rozwiązanie to jest niespotykane na świecie. - Dzięki niemu ruch tunelu Wisłostrady przez cały czas odbywa się normalnie- informują.
Prace przy zamrażaniu gruntu rozpoczęły się w październiku. Pozwolą one na przełomie roku rozpocząć dalsze prace na stacji Centrum Nauki Kopernik.
II linia opóźniona
Druga linia metra początkowo gotowa miała być w październiku 2013 r. Obecny termin jej zakończenia to 30 września 2014 r.
Na opóźnienia wpłynęły między innymi początkowe kłopoty z uzyskaniem wszystkich pozwoleń na budowę stacji i tuneli. Budowniczowie zmierzyć musieli się również zalaniem stacji na Powiślu, jak również osuwiskiem na ul. Świętokrzyskiej. Ponadto prace utrudniało znajdowanie niewybuchów z II wojny światowej.
Instalacja w tunelu Wisłostrady
su//ec