Dziwna instalacja w tunelu Wisłostrady. "Mrozimy grunt"

Mrożą grunt w tunelu
Źródło: Marcin Gula / tvnarszawa.pl
Kierowcy jadący tunelem Wisłostrady z zaciekawieniem patrzą na tajemniczą instalację wzdłuż przeprawy. - Mrozimy grunt- tłumaczy wykonawca budowy drugiej linii metra.

- Do tego wykorzystujemy roztwór solanki. Najprościej mówiąc roztworu wody z solą, który powoduje, że zamrażanie odbywa się, ale w niższej temperaturze- tłumaczy Mateusz Witczyński, rzecznik spółki budującej drugą linię metra. - To co kierowcy widzą, to instalacja która do tego służy- dodaje.

Jak chwalą się budowniczowie, rozwiązanie to jest niespotykane na świecie. - Dzięki niemu ruch tunelu Wisłostrady przez cały czas odbywa się normalnie- informują.

Pomiędzy wschodnią a zachodnią częścią stacji Centrum Nauki Kopernik budowniczowie wykorzystują do zamrażania ciekły azot.

Prace przy zamrażaniu gruntu rozpoczęły się w październiku. Pozwolą one na przełomie roku rozpocząć dalsze prace na stacji Centrum Nauki Kopernik.

II linia opóźniona

Druga linia metra początkowo gotowa miała być w październiku 2013 r. Obecny termin jej zakończenia to 30 września 2014 r.

Na opóźnienia wpłynęły między innymi początkowe kłopoty z uzyskaniem wszystkich pozwoleń na budowę stacji i tuneli. Budowniczowie zmierzyć musieli się również zalaniem stacji na Powiślu, jak również osuwiskiem na ul. Świętokrzyskiej. Ponadto prace utrudniało znajdowanie niewybuchów z II wojny światowej.

Instalacja w tunelu Wisłostrady

su//ec

Czytaj także: