Konkurs zwyciężyły młode designerki – Aneta Lewandowska i Joanna Fidler-Wieruszewska. Są studentkami V roku Wydziału Grafiki warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych.
Modny minimalizm
Jury wybrało projekt zgodny z najnowszymi trendami w designie miejskim – prosty, minimalistyczny, wręcz ascetyczny. Nie ma w nim odniesień kształtu dworca, choćby jego wyjątkowych łuków. Logo nawiązuje raczej do mapki ze schematem miejskiej komunikacji. Jurorzy docenili, że "projekt łączy w sobie stylistykę retro ze współczesnym przesłaniem".
- Jestem przekonana, że zwycięski projekt pomoże nam w komunikowaniu dworca jako miejsca wyjątkowego, gdzie zarówno pasażerowie jak i mieszkańcy miasta mają okazję uczestniczyć w ciekawych wydarzeniach kulturalnych i społecznych - mówi Justyna Sołtyk, dyrektor departamentu marketingu PKP S.A.
50 tysięcy nagrody
Nowe logo ma być umieszczane na materiałach promocyjnych i użytkowych wizytówkach czy kopertach, ale z powodzeniem można je zastosować także na koszulkach, torbach czy butelkach, co potwierdzają zdjęcia.
Organizatorami konkursu były PKP S.A. oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Zwyciężczynie otrzymały 50 tysięcy złotych. Jury także dwa równorzędne wyróżnienia – dla zespołu Marcela Kaczmarka i Marcina Rusaka oraz dla Aliny Rybackiej-Gruszczyńskiej.
Przykład zastosowania nowego logo
b/roody
Źródło zdjęcia głównego: fot. PKP