W ostatnią niedzielę sierpnia Tramwaje Warszawskie planują rozpocząć kapitalny remont torowiska na Bródnie. Pasażerowie muszą się liczyć z utrudnieniami, które potrwają około dwóch miesięcy. W pierwszym etapie prac z ruchu wyłączone zostanie torowisko od ul. Matki Teresy z Kalkuty do Żerania. Pasażerów na wyłączonym odcinku będzie wozić zastępcza linia autobusowa.
Nowe tory będą układane na odcinku od ul. 11 Listopada do pętli na Żeraniu. W Zarządzie Transportu Miejskiego trwają właśnie ostatnie ustalenia dotyczące tego, jak po rozpoczęciu prac będzie wyglądać organizacja ruchu w tym rejonie.
- Czekamy jeszcze na oficjalne potwierdzenie dat od Tramwajów Warszawskich. Dokładne rozkłady jazdy i układ tras podamy do końca tygodnia – poinformowała w rozmowie z tvnwarszawa.pl Magdalena Potocka z biura prasowego ZTM.
Pewne jest, że pod koniec wakacji - 30 sierpnia - tramwajarze rozpoczną pierwszy etap prac na odcinku od Żerania do ul. Matki Teresy z Kalkuty. Z ruchu wyłączone będzie wtedy torowisko od przystanku Bolesławicka do Żerania Wschodniego. Tramwajem będzie można dojechać jedynie do ul. Matki Teresy z Kalkuty.
Wykorzystają dwukierunkowe tramwaje
- 30 sierpnia w rejonie ulicy Matki Teresy z Kalkuty będzie montowane tzw. nakładka, która pozwoli tramwajom na przejechanie na sąsiedni tor – przekazał w czasie zeszłotygodniowej konferencji prasowej Andrzej Franków, dyrektor pionu przewozów ZTM. Zarząd planuje, aby do przystanku Budowlana dojeżdżały tramwaje dwukierunkowe. – Będzie to organizacja ruchu podobna do tej, którą zastosowaliśmy na ul. Grójeckiej – zapowiedziała Magdalena Potocka.
Dwukierunkowe tramwaje mają wyjechać na tory w poniedziałek, 31 sierpnia. – Będzie to linia tramwajowa nr 1. Pasażerowie dojada nią z Banacha do ul. Matki Teresy z Kalkuty. W godzinach szczytu będzie kursowała co 4 minut, w pozostałych porach dnia co 5 minut. Pozostałe linie jadące na Bródno na pewno zostaną zawieszone – przekazał Franków.
Jak zapowiedział, ZTM planuje połączyć linie tramwajowe nr 3 z 4 i 23 z 35. – Zmienimy ich nazwy, aby nie mylić pasażerów – dodał.
Jak podał portal tustolica.pl, po połączeniu tramwajów, na tory wyjadą składy o numerach 74 i 75. Pierwsza z tych linii pojedzie trasą Wyścigi - Wilanowska - Centrum - Dworzec Wileński - Wiatraczna - Gocławek. Druga połączy Nowe Bemowo, Ratusz Arsenał, Dworzec Wileński, rondo Waszyngtona i Centrum z pętlą Banacha.
Autobusy zamiast tramwajów
Dla pasażerów z Bródna zostaną uruchomione także dwie zastępcze linie autobusowe. – Pierwsza kursować będzie na odcinku z Bródna do pl. Wileńskiego. Trasa drugiej będzie nieco krótsza – będzie ona dowozić pasażerów z rejonu ulicy Rembielińskiej do tramwaju kursującego od ul. Matki Teresy z Kalkuty – poinformował Franków.
Jak dodał, we wrześniu pasażerowie będą musieli przygotować się na nowe utrudnienia. – Prace będą wtedy prowadzone na kolejnych fragmentach torowiska. Ich dokładny przebieg będziemy znać na początku września – podkreślił.
Tramwaje Warszawskie zapowiadają, że wymiana torowiska na Bródnie ma potrwać około dwóch miesięcy.
jk/b