Pociąg złożony z sześciu wagonów dojechał na Okęcie torami kolejowymi, przyciągnięty przez lokomotywę PKP Cargo. Tam przejęli go pracownicy metra.
- Został tam podczepiony pod lokomotywę i niebawem ma ruszyć w kierunku stacji technicznej metra na Kabatach - relacjonuje Marta Klos, reporterka TVN 24.
Jako pierwsza przejechała kilka kilometrów nowym wagonem. - Wnętrze naprawę jest przestronne. mimo, że brakuje kilku elementów wyposażenia, głównie elektorniki, to i tak wagon robi naprawdę ogromne wrażenie - dodaje reporterka.
Skomplikowany transport
Transport wagonów metra to trudna operacja logistyczna. Skład z fabryki Newagu w Nowym Sączu wyruszył w poniedziałek o godzinie 14.24. Transportem zajmowała się spółka PKP Cargo.
Po tym, jak skład dotrze na stację techniczną metra na Kabatach będzie przygotowywany do testów. Pociągi muszą uzyskać niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa i odbyć przejazdy próbne, nim będą mogły zacząć wozić pasażerów.
35 nowych składów
To już drugi pociąg Inspiro w stolicy. Pierwszy pojawił się pod koniec ubiegłego roku.Konsorcjum firm Siemens i Newag ma wyprodukować dla warszawskiego metra 35 sześciowagonowych pociągów. Wartość podpisanej w lutym 2011 r. umowy to 1 mld 69 mln zł netto.
Z 35 nowych składów 20 ma obsługiwać budowany centralny odcinek II linii podziemnej kolejki, a pozostałe - pierwszą, istniejącą linię. Nowe pociągi różnią się od tych, które jeżdżą obecnie m.in. tym, że są jednoprzestrzenne, czyli nie trzeba będzie wysiadać z pociągu, by przejść do innego wagonu.
Pociąg Inspiro w drodze na Kabaty
bf/roody
Inspiro już w stolicy