Stare przęsła na moście Gdańskim zastąpione zostaną nowymi, przystosowanymi do cięższych pociągów i wyższych prędkości. Inwestycja pochłonie ponad 75 milionów złotych.
"Stare przęsła na moście Gdańskim zastąpione zostaną nowymi, przystosowanymi do cięższych pociągów i wyższych prędkości. Efektem prac będzie sprawniejszy ruch pociągów w Warszawie" - czytamy w komunikacie PKP PLK.
Barki, dźwigi i rusztowania pomagają zdjąć i przetransportować dziewięć przęseł mostu Gdańskiego na praski brzeg. Wykonawca zdjął już tory i sieć trakcyjną. Każde z siedmiu przęseł waży około 27 ton, a dwa skrajne po 10 ton - podaje biuro prasowe PKP Polskich Linii Kolejowych.
Większe prędkości i większa przepustowość
"W sierpniu 2019 roku, po zakończeniu prac i uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych, odnowiona ponad 500-metrowa południowa nitka mostu Gdańskiego będzie dostosowana do przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h. Składy towarowe będą mogły jechać 100 km/h. Zwiększy się przepustowość linii obwodowej. Inwestycja za ponad 75 mln zł realizowana ze środków budżetowych" - czytamy w komunikacie.
PKP Polskie Linie Kolejowe podkreślają, że remontu nie odczują pasażerowie. Ruch pociągów odbywa się wahadłowo po torze północnym.
Jak przypominają PKP PLK, prowadzą przebudowę półkilometrowej, południowej części mostu Gdańskiego od listopada. Wykonawca wcześniej zdemontował już szyny, mostownice, czyli drewniane podkłady, i sieć trakcyjną.
W 2016 roku zakończono przebudowę młodszej, wybudowanej w latach 60. XX wieku, konstrukcji mostu Gdańskiego. Pociągi pasażerskie mogą przejeżdżać z prędkością 80 km/h, a towarowe - 60 km/h.
PAP/kk/b