Aktualnie na budowie pracuje ok. 100 robotników, ale w szczytowych momentach ma to być nawet 500 osób.
- Roboty konstrukcyjne praktycznie się zakończyły, a rozpoczęły wykończeniowe. W tej chwili powstają ścianki działowe pomieszczeń technicznych stacji. A także przygotowawcze do tynkowania ścian i malowania - mówi Mateusz Witczyński.
W środę na kolumnach w podziemiach można było zobaczyć próbki farb, którymi ma być pomalowana stacja - kolorem wiodącym ma być szarość.
"Wykonano kołyski"
Do środka największej stacji metra mogli zajrzeć dziennikarze. Kubatura całej stacji to 105 tys. metrów sześciennych. Ziemię z niej musiało wywozić ok. 11 tysięcy ciężarówek. Będą tu dwa perony, bowiem ze Stadionu od linii w kierunku Bródna w przyszłości mają odchodzić tory na Gocław.
Stacja jest głęboka na 14 metrów (do poziomu główki szyny). - Wykonano już kołyski dla przesunięcia tarcz TBM, na który układa się obudowy tunelowe. Zaczęliśmy to już robić od strony ul. Zamoyskiego – zapewnia Witczyński.
Tarcze przetoczą się przez stację, by dalej drążyć tunel II linii metra pod Wisłą w kierunku Powiśla. Z kolei tory odstawcze na stacji umożliwiają przedłużenie linii metra w stronę Grochowa. Pomiędzy torami odstawczymi usytuowany będzie peron technologiczny szerokości 1,50 m oraz tymczasowe perony boczne.
Stacja Stadion ma być jedyną na centralnym odcinku II linii metra, gdzie do poziomu peronów będą docierały promienie słońca. Do sąsiadującego ze stacją Stadionu Narodowego mają nawiązywać motywy sportowe plan przewiduje np. rysunki biegaczy oraz koszykarzy.
Budowa stacji Stadion
Zwiedzanie stacji Stadion
PAP/ran//ec