Pozwolenie wojewody obejmuje trzy obiekty planowanej linii. Chodzi o tunel pomiędzy stacjami Młynów a Płocką, a także kolejny łączący przystanki Młynów i Księcia Janusza. Zgoda dotyczy także samej stacji Młynów.
"Zakres prac obejmuje m.in. budowę stacji, tuneli i obiektów towarzyszących (np. wejść, wind, klatek schodowych) oraz przebudowę sieci uzbrojenia terenu" – informuje Anna Szczygieł, rzeczniczka wojewody.
Jak już pisaliśmy, w piątek Zdzisław Sipiera wydał pozwolenie na budowę stacji Księcia Janusza.
Jeszcze dwa pozwolenia
"W urzędzie prowadzone są obecnie dwa postępowania dotyczące budowy II linii metra, w tym szlaku D09 (tunel) i stacji C08 (tzw. Płocka)" – podaje Szczygieł.
Ratusz tłumaczy, że budowa tego odcinka może ruszyć, jeżeli miasto będzie miało w ręku wszystkie sześć pozwoleń.
Gotowe w 2019 roku
Budowa metra na Wolę miała ruszyć równolegle z budową w kierunku na Targówek. Nie udało się. O ile w stronę Targówka prace ruszyły już w maju, tak po zachodniej stronie nie pozwalały na to braki w dokumentacji.
Zaledwie kilka dni temu Metro Warszawskie przekazało wojewodzie ostatni poprawiony komplet akt.
Kiedy w końcu uda się uzyskać wszystkie pozwolenia i podpisać umowę, wykonawca będzie miał 38 miesięcy na prace. Jest szansa, że skończoną się one jeszcze w 2019 roku.
W ramach rozbudowy planowane są trzy nowe stacje. Oprócz wspomnianej Księcia Janusza (pod ul. Górczewską, w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza), będzie to stacja Płocka (w rejonie skrzyżowania Płockiej i Wolskiej) oraz Młynów (pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego, w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny).
ZOBACZ TEŻ MATERIAŁ PROGRAMU "POLSKA I ŚWIAT" O ROZBUDOWIE METRA:
Opóźnienia w budowie metra
ran/b
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie