Budowa ścieżki na kładce nad Kanałem Żerańskim to element bezpośredniego szlaku rowerowego biegnącego z Jabłonny, przez Białołękę aż na Saską Kępę. Na przeprawie znajdzie się także miejsce dla pieszych. Na przebudowę kładki miasto chce przeznaczyć ponad 4 mln złotych. Co zostanie zrealizowane za tę sumę?- Konstrukcja nośna (kratownica) zostanie, natomiast będzie zbudowana płyta nawierzchniowa, zostaną dobudowane rampy zjazdowe, pojawi się także nowe oświetlenie i barierki - wylicza Marek Piwowarski, pełnomocnik ratusza ds. Wisły.
Nie tylko most
Kolejne 330 tys. złotych ma kosztować ścieżka rowerowa biegnąca na południe od kładki, na koronie wału Golędzinowskiego. Jej budowa będzie prowadzona równoległe z przebudową mostu i ma zakończyć się do sierpnia przyszłego roku. - Ścieżka będzie się ciągnąć do mostu Grota. A od mostu mamy już naszą praską ścieżkę do mostu Łazienkowskiego. To będzie jej kontynuacja. Planujemy też wybudować drogę na Wybrzeżu Puckim, ale to jeszcze przyszłość - podkreśla Piwowarski.
Rok na budowę
- Umowa na obie te inwestycje została podpisana 4 sierpnia. Teraz wykonawca, warszawska spółka "Mosty", ma 360 dni na wykonanie projektu i jego realizację - wyjaśnia nasz rozmówca. Jak dodaje, umowę zawarto w trybie "projektuj i buduj". - Projektanci pracują teraz nad projektem uszczegóławiającym koncepcję, którą złożyli w przetargu. Muszą jeszcze uzyskać naszą akceptację i pozwolenie na budowę - zaznacza Piwowarski.Wcześniej, bo jeszcze w tym roku, do dyspozycji rowerzystów ma zostać oddany 7-kilometrowy odcinek drogi rowerowej na wale Rajszewskim, na północ od kładki. - Mamy nadzieję, że budowa tego odcinka zakończy się jeszcze w październiku - dodaje. Na budowę tej trasy ratusz przeznaczył prawie 4 mln złotych.
Kładka rowerowa ma być gotowa w przyszłym roku
Justyna Koszewska