Po 20 latach eksploatacji ZTM wyremontuje zewnętrze kamienne okładziny przy stacjach metra: Imielin, Stokłosy, Ursynów i Służew. - Mają uszkodzenia spowodowane między innymi warunkami atmosferycznymi. Widać na nich pęknięcia, ubytki - wylicza Magdalena Potocka z ZTM.
Trzy miesiące prac
Decyzja o wymianie kamiennych elementów została podjęta po ekspertyzie. - Pasażerowie nie powinni odczuć utrudnień, metro będzie normalnie funkcjonowało. Możliwe, że część obszaru przy wejściu do stacji będzie wygrodzona ze względów bezpieczeństwa, jednak nie powinno to nikomu przeszkadzać - zaznacza Potocka.
Wykonawcy mogą składać swoje oferty do 7 kwietnia. Jak informuje ZTM, termin robót to trzy miesiące od daty podpisania umowy. - Od chwili złożenia ofert do czasu podpisania umowy, trzeba będzie między innymi je ocenić i wybrać wykonawcę. Zazwyczaj trwa to kilka tygodni. Jeżeli wszystko pójdzie sprawnie, przystąpimy do prac - dodaje.
Miały być daszki
Jednocześnie ZTM informuje, że mimo wcześniejszych planów na zadaszenie wejść stacji metra na Ursynowe i Mokotowie( chodziło o stacje Kabaty i Służew), projekt na razie nie ujrzy światła dziennego ze względu na brak funduszy.
Konkurs na daszki nad schodami prowadzącymi do metra został rozstrzygnięty w 2014 roku. Wpłynęło 11 prac. Zwycięski projekt uzyskał 100 punktów.
- Obecnie nie planujemy zrealizować tego projektu, ponieważ brakuje na to pieniędzy. Na początku zakładaliśmy, że będzie inaczej. Miasto cały czas żyje i fundusze trzeba było przeznaczyć na między innymi na udogodnienia dla osób niepełnosprawnych na całej pierwszej linii metra - tłumaczy Magdalena Potoka z ZTM.
Jak dodaje, do projektu będzie można wrócić, jeżeli znajdą się na to pieniądze.
Zobacz co wówczas na ten temat mówił Igor Krajnow, rzecznik ZTM:
Mówi Igor Krajnow, rzecznik ZTM
Na początku marca wojewoda mazowiecki wydał kolejne cztery decyzje dotyczące rozbudowy II linii metra. Pozwolenia dotyczą odcinka północno-wschodniego od stacji Dworzec Wileński do stacji Bródno:
Wiceprezydent o pozwoleniach na budowę II linii metra
ło/ec
Źródło zdjęcia głównego: ZTM