O poważnych problemach z parkowaniem w okolicy stacji metra Młociny pisaliśmy na tvnwarszawa.pl. Konieczność wyznaczenia nowego parkingu dostrzegli też urzędnicy. Powstanie on pomiędzy południowym wejściem do stacji metra, a skrzyżowaniem z ul. przy Agorze, w zielonym pasie dzielącym jezdnie ul. Kasprowicza.
Zmieści się na nim 160 samochodów i 24 rowerów. Na parkingu powstaną dwa stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych, a także - to innowacja - rowerów elektrycznych.
Będzie ekologicznie
Parking Młociny III, jako pierwszy w stolicy, ma zostać wyposażony także w panele fotowoltaiczne. Energia w nich gromadzona ma być wykorzystana do oświetlenia parkingu oraz do ogrzewania urządzeń technicznych.
- Póki co, to będzie pilotaż. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi i rzeczywiście zaobserwujemy korzyści związane z oszczędnością energii, to będziemy myśleć, żeby budować takie urządzenia na nowych parkingach i istniejących obiektach - powiedział nam Jakub Miernik, kierownik Działu Planowania i Przygotowania Inwestycji ZTM.
Przetarg na zaprojektowanie parkingu ma zostać ogłoszony w czerwcu. Projekt ma być gotowy w marcu przyszłego roku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem budowa zakończy się w lutym 2018 roku.
Kolejne po 2018 roku?
W 2018 roku ZTM chciałby zdobyć unijne dofinansowanie na kolejne parkingi. Gdzie? Nieoficjalnie mówi się o obiektach przy stacjach kolejowych: Żerań, Jeziorki i Płudy.
md/b