- Jak dotąd "Anna" przesunęła się o ponad 20 metrów. Prawdopodobnie jeszcze w środę zacznie wiercić właściwy tunel, poza korpusem stacji Rondo Daszyńskiego – tłumaczy Mateusz Witczyński, rzecznik spółki AGP Metro.
Trudne początki
Pierwszy TBM został uruchomiony 16 maja. Jak dotąd tempo jego pracy nie oszałamia. W sześć dni udało się wydrążyć niewiele ponad 20 metrów. – Nacisk tarczy nie może być na razie za duży, bo mogłoby się to skończyć uszkodzeniem ściany przyszłej stacji metra – wyjaśnia rzecznik.
"Anna" zbuduje łącznik
"Anna" ma za zadanie wybudować łącznik pomiędzy I i II linią, a także przekopać tunel południowy do stacji Powiśle. W czerwcu ruszy drugi TBM – "Maria", która wybuduje tunel północny.
Dwa pozostałe TBMy, które będą budować metro pod dnem Wisły wyruszą w wakacje. Wszystkie cztery powinny drążyć tunele średnio po 10 metrów tunelu na dobę.
mjc/roody
Źródło zdjęcia głównego: AGP Metro