"Anna" drążyła przez ostatnie siedem dni w tempie ok. 20 metrów na dobę. Przez ostatni tydzień przesunęła się o 138 metrów. W sumie wykonała już 453 metrów tunelu, a obecnie znajduje się w okolicy fabryki Norblina - informuje Warszawskie Metro.
Maria wraca do gry
W poniedziałek maszyna pokonała pierwszą na swojej drodze konstrukcję II linii metra – wentylatornię szlakową V10. Obiekt znajduje się ok. 395 metrów od szybu startowego, na wysokości ul. Miedzianej.
Dzięki temu zostanie wybudowane połączenie, które umożliwi wymianę powietrza, ewakuację pasażerów i dostęp służb ratowniczych do tuneli. W środę do pracy wróciła "Maria" i wykopała już kolejne 10 m tunelu północnego. Jej postój, podobnie jak w przypadku pierwszego TBM-u, wynikał z konieczności dołączenia taśmociągu odprowadzającego urobek.
Tak wyglądał start tarcz TBM:
Ruszył TBM
Łącznik i tunel
TBM to wielka maszyna, przypominająca nieco małą fabrykę. Waży 600 ton i mierzy 97 metrów długości. Jednocześnie drąży, przesuwa się i pozostawia za sobą gotowy tunel.
lata/par
Źródło zdjęcia głównego: budowametra.pl