Po awarii na budowie stacji Świętokrzyska wciąż trwa stabilizowanie gruntu. W tym samym czasie tarcze drążące tunel II linii metra nie próżnują. Efekty prac widać również w pobliżu ul. Kubusia Puchatka.
Skutki piątkowej awarii u zbiegu ul. Szkolnej i Świętokrzyskiej nadal odczuwają mieszkańcy. Część z nich nie może wrócić do swoich domów. Okazało się, że pod jednym z budynków rozluźnił się grunt, więc przez najbliższe dni będzie stabilizowany.
Odbije na południe
Gdy przy stacji Świętokrzyska trwają roboty zabezpieczeniowe, niedaleko pracują lub przygotowują się do dalszej drogi dwie tarcze drążące tunel II linii metra.
Do przyszłej wentylatorni przy ul. Emilii Plater wbiła się już Anna. – Teraz przygotowuje się do odbicia na południe do wykonania połączenia między I i II linią metra - tłumaczy Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum AGP. - Przejdzie pod parkiem Świętokrzyskim i na placu Defilad zostanie wyciągnięta, żeby mogła ponownie być przetransportowana do wentylatorni - dodaje.
Stamtąd wyruszy już w kierunku Wisły, żeby drążyć tunel II linii metra. Podobnie, jak tarcza Maria, która ruszyła z komory rozjazdów w kierunku wentylatorni przy Emilii Plater.
Czy awaria przy ul. Świętokrzyskiej może pokrzyżować plany obu kretów? - Nie mam informacji, żeby miało to opóźnić prace tarcz - zastrzega Witczyński.
Przyspawają "kołnierze"
Również na wschód od stacji Świętokrzyska prace nie ustają. Wykonywana jest płyta stropowa poziomu -1, wydobywany jest też urobek przy przyszłym przystanku Nowy Świat. "Skuwane są ściany szczelinowe w celu zakotwienia do nich zbrojenia stropu. Do metalowych słupów natomiast zostają przyspawane specjalne "kołnierze" - razem będą elementem nośnym przyszłego stropu" - zapewniają przedstawiciele konsorcjum budującego centralny odcinek II linii metra.
Postęp prac przy Nowym Świecie
TAK PRACUJĄ TARCZE:
Tak przebijała się "Anna"
Tak Maria drąży tunel
We wnętrzu TBM
ran/roody
Źródło zdjęcia głównego: budowametra.pl