Trwają próby obciążeniowe części tramwajowej mostu północnego. Jeśli wypadną pozytywnie, w czwartek inwestor złoży wniosek o pozwolenie na użytkowanie. Ale pierwszy tramwaj pojedzie nim dopiero w zimie.
Do badań drogowcy wykorzystują 24 wywrotki ważące łącznie 760 ton. Od wtorku obciążają one most, a drogowcy sprawdzają, czy ugina się zgodnie z założeniami.
Próby i wniosek
Jak zapowiadali drogowcy na początku sierpnia próby obciążeniowe miały odbyć się jeszcze w tym miesiącu. Udało się. Teraz czas na wniosek.
- Wyniki prób wraz z inwentaryzacją powykonawczą i wnioskiem o pozwolenie na użytkowanie trafią do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego - zapowiada Agata Choińska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.
Wniosek o pozwolenie na użytkowanie będzie obejmował także węzeł Modlińska oraz most tramwajowy, czyli ostatnie elementy wybudowanej Trasy Mostu Północnego.
Na tramwaje poczekamy
Niestety, tramwaj łączący metro Młociny z ul. Myśliborską pojedzie dopiero na przełomie 2012 i 2013 roku.
Nadal trwają bowiem prace przy budowie torowiska między mostem a ul. Myśliborską. Za ten odcinek odpowiedzialna jest spółka Tramwaje Warszawskie.
Przeprawą pojedzie sześć nowych tramwajów swing duo. Są to tramwaje dwukierunkowe, wyposażone są w dwie kabiny dla motorniczego. Drzwi dla pasażertów znajdują się po obu stronach pojazdu. Dzięki temu do zawracania nie będa potrzebowały typowej pętli.
Pierwszy taki skład trafił do Warszawy na początku sierpnia.
Próby obciążeniowe na moście
bf/su