Jeszcze w lipcu 2011 roku ZTM informował, że przyłączenie Marek do I strefy biletowej będzie kosztować dodatkowe 800 tys zł. W tej chwili Marki płacą około 2 mln zł.
Tymczasem 11 stycznia Zarząd Transportu Miejskiego wystosował do miasta pismo, w którym pojawiły się nowe wyliczenia. Z analizy tej wynika, że przystąpienie Marek do pierwszej strefy biletowej na wspomnianych warunkach finansowych przyniesie ZTM straty na poziomie ok. 2 135 000 zł rocznie. Dlatego oczekiwaną kwotę dofinansowania Zarząd podniósł prawie trzykrotnie. Razem Marki musiałyby płacić ponad 4 mln zł.
Chcę poznać analizy
Radni i władze podwarszawskiej miejscowości są zaskoczeni nowymi wyliczeniami. W przyjętej w środę uchwale rady miasta domagają się przedstawienia im wspomnianych analiz na piśmie. Wciąż mają także nadzieję, że ZTM zmieni zdanie na temat wysokości dopłaty i uda się przyłączyć Marki do I strefy biletowej.
Dzięki temu mieszkańcy za bilet miesięczny zapłaciliby 90 a nie tak, jak teraz - 156 zł.
Co na to wszystko ZTM? Przedstawiciele zarządu przekonują, że informacja z lipca ubiegłego roku miała jedynie charakter wstępny. A "podwyżka" o ok. 2 mln zł za wejście do I strefy wynika z tego, że pasażerowie będą płacili mniej za bilety, a to oznacza mniejsze wpływy do budżetu.
- Przeprowadziliśmy również szczegółową analizę pomiarów napełnień w liniach 718, 732, 738, 740 i 805 kursujących przez Marki oraz kontroli biletowych przeprowadzanych na tym terenie, w celu precyzyjnego określenia struktury biletowej wśród pasażerów z terenu Marek - wyjaśnia Kondrad Klimczak, rzecznik ZTM. I dodaje, że Marki mogą wejść do I strefy na nowych warunkach. - Szacowane obecnie dofinansowanie usług komunikacyjnych na terenie Marek w przypadku włączenia gminy do I strefy biletowej powinno wynosić ok. 4,3 mln zł - potwierdza Klimczak.
par/mz